Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 312 ggr
ronja
0

Egypten

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har nu kommit hem efter en otrolig vecka i Egypten- Hurghada, har haft det så otroligt härligt.. Gjorde även en resa upp till Kairo på 50 mil, för att få se pyramiderna i verkligheten.. man kan knappt tro sina ögon! Kan fortfarande inte riktigt fatta att jag verkligen sett dem i verkligheten!!

(observera hur stora dessa maffiga byggnader är, man ana det när man tittar på människorna som klättrat upp i pyramiden.. Här på bilden är det den allra största..)

ronja
0

Sfinxen…

ronja
0

Glad

ronja
0

Denna pyramid har jag varit inuti… =)

Thyne
0

Åh, vad vackert! Jag är så avundsjuk, vill också åka dit. Var det väldigt varmt?

ronja
0

första dagen vi kom dit var det 46 grader i skuggan.. men det går inte att jämföra med värmen här hemma.. det känns inte så varmt! Men de sista dagarna var det inte så varmt, kanske 30-35..? ungefär 30 grader i vattnet.. det var såå underbart!! var verkligen som ett paradis!!

Thyne
0

AH! Så varmt. Jag med min engelska hud ska nog aldrig åka ditFörvånad
Underbart när det är så varmt i vattnet. Kul att du hade en lyckad resa!

ronja
0

här var vi och snorklade vid ett korallrev.. det var nog det häftigaste jag gjort!! vattnet är helt underbart.. så klart att man kan se hur långt som helst..

Thyne
0

Vilken underbar färg på vattnet!
Längtar tillbaka till Grekland, där var det fint vatten och helt underbart. Inte samma sak som Egypten, men ändå!

ronja
0

men det är ju som varmast där nu.. man kan ju åka dit när det inte är fullt så varmt.. det är verkligen ett ställe jag kan rekomendera iaf! =)

ronja
0

jag badar i röda havet =)

ronja
0

det är en massa fiskar framför mig i vattnet, som man kan se..

Aelsklinn
0

Hade du med illern/illrarna på resan då? Ellar hade du någon som passade?

Smeagol
0

åå…vad avundsjuk ja blir!! Jag vill oxå åka till egypten!! Man vill ju knappt titta på bilderna när man sitter här i sverige som det snart är snö ute..sucka! Jag vill åka utomlands!! Hoppas att jag vinner på triss en dag eller att ja blir psykolog så att jag blir rik och kan åka utomlands!!

Det är väl väldigt dyrt att åka till egypten?? min moster åkte dit på smekmånad, har för mig att de kostade över 30.000 kr!!??

ronja
0

#12 jag hade illervakt..

#13 det är inte alls speciellt dyrt att åka dit.. inte dyrare än vad det är att åka ngn annastans iaf.. det går att få en ganska billig resa dit, om man tar en sista minuten resa.. jag betalade ganska mkt ca 7000:- men vi bokade långt i förväg, eftersom vi var nio st som skulle åka.. men i det priset var det var det all inclusive, så allt ingick dvs mat och dryck i en hel vecka, på ett fyrstjärnigt hotell.. men det var absolut värt pengarna =)

Faxlin
0

Ohh, vilken mysig semester. 7000:- för den med all inclusiv låter inte alls dyrt ju.
Förstår att semestern varit underbar. Roligt att du delar med dig av korten till oss här inne.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars