Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 344 ggr
LinLin
0

Inga eluttag?!

Har just varit ner och hälsat på pojkvännen i vår "nya" lägenhet och upptäckte nåt väldigt irriterande. Det finns inte ett enda eluttag i något av badrummen! Hur ska man då få ström till eltandborsten, tvättmaskinen och fönen??

Sen fick jag höra att det var "svensk standard" att ha det så, stämmer verkligen det??

Nettan
0

Vi har ett "rakapparatsuttag" på sidan av vårat badrumsskåp. Men det finns inte några eluttag i badrummen.
Det finns en anledning att många blåser håret i hallen ;-)

Veronica
0

Vi har inga elutag i badrummet, och jag har inte haft det i någon av de andra ställen jag bott på heller. Men hur kopplar man då in en tvättmaskin? Drar man sladden ut till hallen eller….?

Amor vincit omnia

LinLin
0

#1 Det har jag aldrig gjort Förvånad Vet inte heller att någon annan här skulle vara tvungen att göra så.

Borde väl tillägga att jag inte bor i Sverige. Uppenbarligen. ^^

Nettan
0

Det brukar kunna finnas små dosor på väggen som går att koppla in tvättmaskinen på. Men det är ju inga eluttag.

holtz
0

kanske kan det bero på hur nybyggt huset är? vi har två uttag (sådana som sitter ihop två och två) som sitter perfekt i höjd till både fön och rakapparat..men sen så är ju huset allmänt "smart byggt", bara för fyra år sedan ;)

domiino
0

vi bor i en gammal lägenhet och det finns ingen ström till badrummet. Men min syster som bor granne o har en trea (vi har en tvåa) Har uttag för en tvättmaskin. eller så satte dom in uttaget när hon fixade maskinen… =S minnet är inte bra nu..hehe..men de flesta badrum och har varit i har aldrig haft uttag till något annat än ex tvättmaskin. (om jag inte bott på hotell då )

elinn
0

Vi har ett eluttag på badrumsskåpet och det är otroligt skönt när man ska blåsa/platta håret och vi har ingen tvättmaskin så hur man ska göra med den när man väl skaffar en har jag inte tänkt på.

Faxlin
0

Det finns som sagt var oftast en dosa som elektrikerna går in i och kopplar in tvättmaskinen. Uttag i badrummet är inte det bästa. vatten och el är faktiskt en ruggigt dålig kombination.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars