Iller iFokus

Iller

Etikettuppfödare
Läst 413 ggr
Aelsklinn
0

Nära Ume?

Jag undrar om det r någon som vet om det finns någon iller-uppfödare lite närmre Umeå? Det närmsta jag har hittat genom att kolla runt lite här och på andra sidor är Gävle, men det känns väldigt långt bort, speciellt som jag ite har någon bil.

Eller finns det någon som känner någon illerägare som bor i Ume? Det vore skoj att kunna få umgås lite med illrar innan jag bestmmer mig helt för att skaffa en.

Aelsklinn
0

Ingen som ve något? Jag fick tag på en sida som hörde till Ravens Illeruppfödning  Sollefteå. Finns det någon som vet om de är "bra" och om de överhuvudtaget har uppfödning fortfarande? Tänkte att någon kanske känner dem…

Mangafreak
0

Hejsan!

Tyvärr så finns inte Ravens kvar uppe i Sollefteå, och uppfödningen har bytt namn till Karma's. Jag trodde faktiskt inte att den sidan fortfarande fanns kvar… och jag har inte möjlighet att ta ner den heller. Tyvärr.

Men som sagt, Ravens har bytt namn och även flyttat till Gotland, så det är där man finner mig nu. Liksom min mammas uppfödning, som tidigare hette Fylkas och också fanns i Sollefteå. Den finns inte heller kvar där uppe.

Vi känner illerägare uppåt i landet. Maila lite information om dig själv och ditt telefonnummer, så vi kan berätta för dem vi känner i om dig. På så vis kan du kanske få träffa iller där. Mailadressen är: iller@gotland.com

Vill du läsa mer om våra uppfödningar hittar du dem på http://home.gotland.com/iller

/Carola

Aelsklinn
0

Tack så mycket! Mail med information kommer om ett litet tag, jag befinner mig nere hos min familj i södra Sverige för tillfället.

Det vore verkligen jättekul om jag kunde få möjlighet att träffa illrar, gärna i Ume Glad men jag kan allt tänka mig att åka en liten bit också. (men att åka till Gävle där närmsta uppfödare finns känns liiite häftigt, eftersom jag inte har bil heller). Jag uppskattar verkligen all hjälp!

Mailet kommer så fort jag tagit mig upp till Ume igen!

/Mvh Linn