Iller iFokus

Iller

Etikettersjukdomarhälsa
Läst 244 ggr
JossanH
0

triton är kastrerad

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har lille Triton fått sin presenat av mig! En härlig kastrering… Måste säga att jag aldrig varit med om en iller som varit så aktiv efter att varit sövd. I typ 45m-1timme så gick han bara runt, runt, runt i sin lilla hage och betedde sig precis som guldfisk.. han hade ingen aning om vart han var eller vad han höll på med och det gick inte att lugna honom med klappar och att prata lugnt med honom för han var så groggy att han bara blev rädd och stirrig- men nu sover han äntligen igen! Och jag som gjort i ordning ett mörkt krypin åt honom med hjälp av transportburen.. han var bara inne där och vände flera gånger när guldfiskhjärnan tog över hans lokalsinne.

bild: triton springer runt, runt, runt

Sajtvärd på Iller.ifokus

JerryLee
0

Då vet man vad man har att vänta när det är dags för Tessans lille Pucco. Får man fråga vad en kastrering kostade för dig?

Men det måste vara skönt att det är gjort nu!!!

JossanH
0

Ska jag erkänna så har jag mest haft dåligt samvete och varit nervös inför den här dagen.. Men det var helt och fullt för min Pegasus (han har varit jävlig mot honom) och min pojkväns (han tycker att han luktar för mycket nu…) skull. Själv skulle jag lätt kunna stå ut ett bra tag till! Men nu är det gjort!

För mig kostade det endast 450:- men så passade jag på att kolla så att han inte hade öronskabb också så jag fick betala 25:- extra!!!Skrattande Ibland är det bra att bo på ett litet ställe där man känner alla!

Sajtvärd på Iller.ifokus

emoflickan
0

hoho, stackars lille triton! ge honom lite pussar från mig :)) skönt att det gick bra iaf!

sarae
0

herregud va billigt! i gbg fick jag betala 750 kr för vägning, klämma lite samt skabb koll! Vill flytta!

klarsferrets
0

mm det är en bra fördel i mellan åt att bo på liten ort för då känner man ju oftast alla därav priset.

JossanH
0

ja, veterinärerna här är toppen när det gäller sånt!! Jag fick faktiskt även vara med under hela kastreringen.. var inte speciellt otäckt- jag är ganska intresserad av djurvård och jag gillar att lära mig nya saker.. Så nu har jag sett det!!

men matte var bra nervös när det skulle sövas… hatar sånt för man har liksom ingen kontroll själv!

Sajtvärd på Iller.ifokus