Iller iFokus

Iller

Etiketterfodergodis
Läst 264 ggr
floppy
0

Vetegroddsolja...

Det här blir nog en riktigt korkad fråga… Men…

Ha varit o köpt vetegroddsolja ida då det tydligen verkar vara en stoooorfavorit för dom små bebisarna, men undrar lite hur ni gör när ni ger den??? Försökte sätta lite på fingret, men det resultera i hugg… :}

I övrigt så har han blivit chipad, fått rabiesvaccin o pass ida… Vaccinet gick bra, men chipet va ingen hit… :{ O så har vi shoppat massa nytt till han… :)

klarsferrets
0

häll lite på en tesked för annars blir det som du säger hugg.

Vetegrodsolja bör inte ges varje dag i stor mängd men lite gran som ex godis när den lilla har varit duktig o.s.v.

floppy
0

D va lite så jag tänkte… Ska pröva me sked då… Tack för hjälpen… :)

Smeagol
0

Ett tips

Ett väldigt bra sätt att använda vetegrodsoljan på är när du ska klippa klorna på din iller. Har jämt gjotr så på smeagol. Om du häller lite på magen så ligger den och slickar på det sedan är det bara att klippa!!

floppy
0

Smeagol: Tack för det tipset… Har suttit o funderat på när vi ska ha kampen me klorna, men det där ska jag testa… :)

Smeagol
0

var så lite så. det är verkligen bra. vet inte hur det skulle gå till annars??Glad

JossanH
0

#3 det är det enda som funkar här hemma också! Groddolja ska du inte överdosera då den kan få a-vitaminfögiftning (tror jag det är) men när man tex klipper klor eller så så kan man ge lite extra!. Endast ett par droppar per dag annars. Köper du olja på djuraffär så får man den ofta i en väldigt smidig flaska där det bara kommer ut ca en droppe i taget då är det bara att låta illern slicka på den! Jättesmidigt!

Sajtvärd på Iller.ifokus

Smeagol
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här ligger han och slickar i sig lite olja efter kloklippningen..hihi

-eM-
0

När mina illrar bet i början så la jag vetegroddsoljapå händerna så att dom skulle lära sig att händer var någnting bra och det gjorde dom. Istället för att bita så slickade dom.

Faxlin
0

Ja här har de bra ideérna redan haglat in ser jag. Att ge dem möjlighet att slcka direkt från flaskan är faktiskt jättebra.
Att droppa lite på magen vid kloklippning är dessutom ett sät som gör att man slipper onödigt bråk. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

floppy
0

#9 Ja tips o råd kommer… :) Riktigt roligt när man får bra svar på sina frågor… :)