Iller iFokus

Iller

Etikettersäljesköpesomplaceras
Läst 1498 ggr
Velsan
0

Boston och Monty omplaceras

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Eftersom ingen vill ha alla tre illrarna så får Kentucky flytta ensam och Boston och Monty tillsammans.

Jag tänker inte sära på grabbarna då de är bästa kompisar, och Monty tycker inte om andra illrar. Boston är dessutom rätt blyg.

Jag ser helst att du inte har några illrar just nu, men att du gärna har illervana. Har du egna illrar så måste du ha möjlighet att ha dem åtskilda och ha erfaranhet av att sätta ihop illrar. Har du dessutom lite tuffare illrar så är det bara bra :P Monty skulle behöva ett kok stryk.

Du får inte bo för långt bort från Stockholm.

Monty har bott i en djurpark största delen av sitt liv, han blev utslängd på gatan när han började brunsta och blev upphittad och inlämnad. Där bodde han i en inhägnad och fick vara brunstig fram till 3 års ålder. Då skulle de inte ha vanliga illrar längre och då bara bara Monty var kvar så skulle han avlivas.

men han fick komma hit istället och blev kastrerad. Han är blind på ett öga men det är inget han lider av. Han är numera en riktig livsnjutare, och det syns att han uppskattar att få sova i en hängmatta istället för på kottar i skogen. Han är min gosgubbe, älskar att bli kliad i nacken och att gosa i famnen. Men man får samtidigt vara på sin vakt, får han bar hud framför nosen för länge så kan han inte låta bli att hugga till. Han naffsar inte, han hugger. Men vet man hur man hanterar en iller så blir man aldrig biten, eftersom han inte gör utfall, han är alltså inte aggressiv. Man kan göra vad man vill med honom, men stoppar du handen framför nosen på honom och håller den där för länge så får du skylla dig själv :P

Han blir väldigt stor på vintern, och på sommaren väldigt slank. Men har är fortfarande kraftigt byggd, med jättetassar och rejäla käkar. Han blir så glad på sommaren för då får han plats i motorvägen igen och kan leka med de andra illrarna :D

När han kom hit förstod han inte hur man lekte, han visste inte vad godis var. Men efter lite övertalning så har han förstått att vetegroddsolja är gott och att leksaker är jättekul, även att leka med matte och de andra illrarna. Han ser så söt ut med sina taffata popp-hopp :P

Monty är silvertomte, runt 4 år gammal, kastrerad, chippad, vaccinerad och veterinär besiktad.

Boston då, han är den lite blygare av de tre. Han har alltid nära till lek och är så snäll som man kan bli. Men han behöver uppmärksamhet, annars kan han jävlas lite. Öppna skåp eller tugga på sladdar så matte blir arg. Han somnar om man kliar honom bakom öronen och för det mesta hänger tungan ut när han sover :P

Boston funkar egentligen med de flesta illrar, men han gör gärna som sina idoler Kentucky och Monty. Så när de hoppar på någon så är han inte sen att följa efter. Men ensam är han snäll.

Boston är 2 år och en viltfärgad hane, även han kastrerad, chippad etc etc.

Alla illrarna är försäkrade i agria. och vana vid hund och katt.

Vid intresse skicka ett PM och berätta lite om dig.

eller ring/sms:a : 070-745 28 50

mail: velsan01@hotmail.com

Velsan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Boston

Norrskenets
0

Åutt för grabbsen

LiindaLarsson
0

Hoppas dom hittar nått hem.. vet att Velsan är mån av vart dom kommer. :)svårt att få bort illrar,

Velsan
0

*putt* Börjar bli bråttom

villhailler
0

putt

Norrskenets
0

Puttar för grabbsen=)

Strumpan
0

Jag puttar för de grabbarna.

Mvh Jenny

Sara87
0

putt

Norrskenets
0

putt

Strumpan
0

putt

Mvh Jenny

Strumpan
0

putt

Mvh Jenny

Aviendha
0

Jag förstår inte varför det är så svårt att hitta ägare till dessa?

Det är ju knappast några problemillrar. Men folk som inte har iller sen tidigare tänker väl att  illrar är såå söta som små..

Testat blocket? ibland kan man ju ha tur även där..

Strumpan
0

Var finns det för fler illerforum man kan annosera på annars??

Mvh Jenny

Aviendha
0

i#13 llersverige är väl rätt dött numer va?

Sen har du ju iller/egetforum.forum.se (osäker på adressen) men detta är väl det illerforum som det är mest aktivitet påsom jag förstått det..

Strumpan
0

jag satt och kollade på annonser på illersverige bara på kul och sista annonsen var från (om jag inte minns fel) under 2007…

Var det inte folk här inne som kollade in ngt annat illerforum? Men de ville inte ge ut adressen…. (reklam antar jag…)

Mvh Jenny

Aviendha
0

#15 kolla mitt inlägg i #14. Jag vet inte om det är fel av mig att jag skrev den. Det hoppas jag inte, men isf får sajtvärden ta bort den o berätta så vet jag och ber ödmjukast om ursäkt =)

Strumpan
0

Jag försökte gå in på den sidan, adressen var fel så det e nog lugnt Flört

Mvh Jenny

Velsan
0

just nu så kan det eventuellt bli så att det ordnar sig, men man ska inte ropa hej.

Musiken
0

illercafe da?

Soot
0

yepp det kanske ordnar sig ;)
hoppas bara att Sot inte har allt förmycke emot dom..
Velsan, varför kan du inte ha kvar dom??

Velsan
0

*putt*

PatrikF
0

Jag är intresserad! Jag skickar ett email!

PatrikF
0

Oj.. läste nu att man inte fick bo för långt ifrån stockholm :( Läste bara det jag ville se :'(

PatrikF
0

Hmm.. är faktiskt intresserad, så har du inget emot att dom flyttar ner till Skåne så får du gärna kontakta mig.

Patrik

AlbaStiffler
0

Puttar, för de har väl itne hittat ett hem än va?

PatrikF
0

Jag är fortfarande intresserad

Madde
0

#26: ta kontakt via PM, det fungerar ju nu. Om du inte redan har gjort det vill säga. =)

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

PatrikF
0

Vi pratade en lång stund igår via MSN innan mitt nätverk dog :( Velsan ville att jag skulle bli biten av en iller innan jag bestämde mig så jag får leta upp en blodtörstig Iller i närområdet ;)

AlbaStiffler
0

#28> hehe, komisk rekommendation. Konsten att bli biten handlar om att aldrig bli rädd när man blir biten och att handla direkt när den biter. Märker illern att du blir rädd så kommer den säkerligen att bita igen och igen och igen… Det är inte så lätt att inte bli rädd/förskräkt/avskräkt, men har man det i åtanke att de flesta illrar slutar bitas när de inte vinner/inte är rädda/blivit trygga/litar på sin husse och att de flesta illrar inte biter köttsår så brukar det gå bra. :-) Lycka till med det hela och i  skåne-trakten borde det finnas bitiga illrar som du kan hälsa på och träna på…

PatrikF
0

#29 Jag tror hon menade att jag skulle träffa lite busiga illrar och kanske få ett tjuvnyp så att jag inte sen blir rädd och vill inte ha dom längre. Men jag ska försöka träffa lite illrar i veckan.

UlrikaD
0

spinnyp: Var bor du nånstans?

PatrikF
0

#31 Forza Malmö! Skrattande

UlrikaD
0

Ok, hade tänkt erbjuda mina 9 busar annars, men jag bor i Göteborg.

PatrikF
0

#33 Tack, det var inte en liten samling djur du hade :)

becka89
0

#0 Jag och min pojkvänn är intresserade

becka89
0

finns dom kvar?

JossanH
0

Tror dom är på G att flytta. skicka meddelande till Velsan och fråga!

Sajtvärd på Iller.ifokus