Iller iFokus

Iller

Etikettkunskaps-trådar
Läst 1012 ggr
LiindaLarsson
0

Smala bajsar!

Hej min iller hona bajsar smala/korta bajsar?

vad kan det vara? har hon kanske sån här stop i analen? så man är tvungen spola igenom analen?

Sarah
0

könn på analkörtlarna, om de är fyllda är det troligen därför.

Sara
0

Du menar fyllda analkötlar? Isåfall så känns de stora och hårda. Är de det så ska veterinären klämma dem och ev spola dem. Ibland får de medicin oxå.

Sara

LiindaLarsson
0

men hur vet jag om det är det kan jag se det på nått sätt känna?

Sara
0

Du klämmer försiktigt med pekfinger och tumme en centimeter brevid på var sin sida om analöppningen.

Sara

LiindaLarsson
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hur ska det kännas? :) jag har kännt och det känns som mellan hårda ärtor. inte hårt men inte jätte mjukt heller… men dom är inte stora.. man känner att det är nått där men intt nånting som är hårt det är lite mellan..

har ritat en bild. den svarta rundaringen undersvansen är analöppning.. och dom röda är där jag känner.

är det rätt?

skrollan
0

som jag förstår det ser det ur som du känner för långt ner, att det typ ská vara bredvid analöppningen, men kan ha fel, är lika vilsen som du i detta :)

Sara
0

Nått annat än analkötlar ska man inte känna där (om man inte har en okastrerad hane Flört) så det är säkert de som du känner.

Svårt att sitta här och "veta" om de är normala eller inte men bajsar hon smalare bajsar nu än förr så kan det bero på just detta.

Försöker inte skrämmas nu men andra orsaker till smala bajsar kan vara att hon har stopp i tarmen pga tumör eller nått hon ätit upp men att bajset kommer förbi och därmed blir tunt.

Tror DU att det är nått fel på henne så rekomenderar jag en tur till veterinär men ibland har mina haft smalare bajsar då och då utan att det varit nått fel på dem.

Sara

Jenahbella
0

min hona bajsade smala små bajsar i två dar men sen blev dom "vanliga" igen :) så de behöver ju inte va nåt heller? :)

Sara
0

Precis.. De kanske inte har ätit så mkt..

Sara

Theres
0

Melwin bajsar smala bajsar ibland… sen blir de normala igen… nu har han gjort det i någon dag, och han har nog lite skit i säckarna, men de är inte direkt hårda :P

golf.ifokus.se

Ceciliaolucifer
0

Ser det ut som att hon har ont när hon bajsar? att hon gnyr? att hon ser ut att ha ena bakbenet lite i luften? Då är det tecken på att hon har ont och då kan det med största sannolikhet vara analsäckarna som är fulla. Om du klämmer på dem, reagerar hon då?

Hur ser bajset ut? hårt? löst? svart?

JossanH
0

ta en bild på bajset o lägg ut. här är vi inte känsliga

Sajtvärd på Iller.ifokus

LiindaLarsson
0

hehe  jag kan lägga in avförings bild sen, hon har inte hunnit göra sina behöv än (tömde dom igår 23 tiden)

Hon är inte lösa i avföringen, inte hårde heller, avföringen är mellan. Sen så är dom brun svarta, inte ljusbruna men inte svart. Igår bajsade hon utanför. För att jag hade tagit upp lådan för att tvätta den, och då såg jag att hon satt sin avföring där lådan skulle stå. Avföringen var brun och lös… Men det kan vara för att jag gav henne kött igår på morgonen, hon blir oftast lös då men ibland inte..

Ja ska ta en bild på avföringen och kolla när hon bajsar nästa gång :)