Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 579 ggr
tokage
0

OT Lilla timon då!

Japp, då var skolstarten igång då :). Går i klass N1D som står för Naturvetenskap klass 1 Djurkunskap.

Har vart mycket i djurhuset nu i veckan och illern Timon är ju bara för söt! Nästan så att man ville sno den lille!
Det roliga var när några i klass 2 tog ut honom i selen och lockade ut honom med en blå boll och lillen sprang som ett skott efter bollen för att snabbt gömma den x')…

Insåg en sak då… Cinkas favorit leksak är ett blått monster från donken, måste vara något med den färgen, haha :'D…

Det var många djur att bli introducerad till, över 1000 djur fördelade på 90 arter, bäst är väl klassrummet som är inrett som en liten djungel och med sikt till den stora tanken med fiskar från amazonas! :')

Dessutom har jag redan skaffat vänner, alla är ju så trevliga där och nu har man samma intressen! :)

Klämmer även in att man är 16 år nu, haha! Fyllde år igår :'), Cinka gratulerade mig så snällt med en fin liten hög bredvid lådan Skrikandes… Nåja, han är så söt så man kan inte göra nått annat än att skratta åt det :'D!

Ska även komma med bilder på min och Cinkas stuga när batterierna är laddade :), de MÅSTE laddas snabbt, för cinkajou sover jättegulligt i sin nya soffa, och jag bara måste få med det på bild! :'D

tokage
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här har ni en kvalificerad soffpotatis! :'D

Ursäktar kvalitén på bilderna, de är tagna med mobilen då kameran inte samarbetar för tillfället :/

tokage
0

Här är som ni ser dörren, haha! Nej byrån till vänster kommer han inte till om inte jag sätter en stol nära :), så där har jag värde saker, HAHA :'D

tokage
0

Här har ni en iller som har förflyttat sig från soffan till sovkorgen :')…

Och databordet, ska ja gå hemmifrån så tar jag bort allt från bordet förutom skärmen, tangentbordet och datamusen, så att han inte ska få i sig nått eller så. Jag har nyligen möblerat om och satt burken på väggen och så, men innan hade han en sovplats på bordet, ska ta en liten filt och lägga på fönsterbrädan igen, som sagt, han kan roa sig bra länge med att titta ut :')

tokage
0

Ja jag har tidningspapper i lådan just nu, har haft det ett par dagar för att inte jag skulle ha kattsand över halva golvet på min födelsedag :'), ska byta tillbaka idag :), där ser ni hans lilla soffa i hörnet också :'D

skrollan
0

akta datamusen bara, här hemma är den populär, så vi får köra utan den ;)

tokage
0

Där har ni hans lilla dubbelbur, jag har hans matskål, vattenfontän och en låda där om jag skulle behöva stänga in honom en stund medans jag ska städa eller så, så har han mat och sånt redan där inne :)

tokage
0

#5 O ja, ibland hittar jag den hängandes ner för bordet och en smått irriterad Cinkajou som inte har lyckats dra den med sig, dumma sladdar :O! :'D

Det syns inte men han kan krypa under skåpen (den till vänster är kylskåp) och in i ena (det skåpet där normala människor har sopkorgen), det gul-blåa röret brukar inte vara där, stoppade bara in den där medans jag städade, HAHA! :'D, under skåpen finns även hans topphemliga mjukisdjurs samling Cool

skrollan
0

du missa bilden på #6 ;)

Aviendha
0

Grattis i efterskott!

Vad kul att du trivs, det låter ju som att ni har en jättebra skola. Dessutom hade du riktigt mysigt hemma hos dig, trots platsbristen =)

tokage
0

#8 märkte det :'D, ändrade de :)

#9 Tackar :D, o ja, det roligaste är när vi får vara i djurhuset, då känner man sig typ… som hemma, HAHAHA :'D!

MissNilsson
0

grattis i efterskott! :)
o grattis till de lyckade gymnasievalet, min tur nästa år :S

skrollan
0

ni har der verkligen super mysigt! grattis i efterskott också :D

Sara
0

Kul att du trivs i skolan och grattis i efterskott!

Sara

Ceciliaolucifer
0

Grattis! :) kul för dig! Men jag är nyfiken på hur ditt badrum ser ut ;)

fridaas
0

Grattis i efterskott!!

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

tokage
0

Bild på badrummet kommer :'D, det är inte så mycket att se :), en liten dusch, toa och handfat med skåp :), inte iller-inrett därinne då han bara får vara där under min uppsikt :)

cannaydia
0

Du får pussa på Timon ifrån en gammal spånga elev! Har han blivit bättre med sitt bitande? =)

tokage
0

#17 Tihi de ska jag :'D, ja när jag hälsade på honom så var han en liten ängel :D! Men har ingen aning om hur han är vanligtvis :'D