Iller-invasion!!!
Jag är invaderad!! Det är bara att ställa sig på vardagsrumsbordet och vifta med en vit flagga och hoppas att någon kommer och räddar mig! Jag är "barnvakt" åt Sarae:s 6 illrar. De kom i förrgår och tillsammans med mina är de då 14 stycken!!
De ska vara här till den 30 dec. Jag har absolut inga problem med att ha 8 illrar men 14 var väl liiiite i mesta laget. Speciellt när man har högbrunstiga Ludde och nästan lika högbrunstiga Nalle i gänget. Och båda har siktat in sig på Pyret. Hon packar snart sin väska och flyttar kan jag lova. Det kissas, det bajsas, det poppas, det äts, det badas i vattenskålen, det bråkas och det leks. Ibland så sover de också. Det har inte jag gjort kan jag lova. Alltid låter det i nåt hörn så man vaknar. Mest är det Ludde som är pestig och Dweia som råkar illa ut. Och emellanåt får Molle storhetsvansinne och ska försöka bestämma över Grizzly och då blir Grizzly SUR!!
Fast ibland är det mysigt också såklart. Som igår natt när jag, Dweia, Pyret och lilla kattungen Marie låg på soffan och tittade på tv. Och alla tre sov på min bröstkorg i en hel hög. Marie har inga som helst problem med att det är massa fler illrar nu men den andra lillkissen har inte varit ute i vardagsrummet sen i torsdags.
Den 30:e känns lååångt borta…..

*Asg* Förlåt att jag skrattar. Stackars dig.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
låter underbart =))
Hahaha! Du sitter i skiten! På riktigt! 

Har varit en sväng nere i tvättstugan. Nästan alla sov när jag gick ner. Kommer upp en kvart senare. Det är bajs bredvid 4 av lådorna. Dweia sitter och skriker i en trådback i garderoben. Ludde står nedanför och ser ut som en pilsk blottare. Torkar bort allt kiss och bajs, går in i köket med moppen, går ut igen och ser 3 nya högar. O helga natt, not so much!!!

Hihi, vad härligt att mina små illerproblem blev plötsligt yttepyttesmå, nästan obefintliga.. Bara att jämföra med Rikki :P
jag vill ha bildbevis! massor med bilder!!! :P
Sajtvärd på Iller.ifokus

Bildbevis? Herregud, tror du att jag hittar en kamera i den här katastrofen??
#7 men när du väl hittat den är det ju hur enkelt som helst. Bara att knäppa lite så är du ju säker på att iaf få med minst en iller på varje bild!
Vill ha alla illrar på ett kort tack. när dom sitter i soffan! Snääälla Rikki!
Sajtvärd på Iller.ifokus
ja häll ut en liter så kanske du hinner ta en bild innan dom slickat i sig allt! :D
Sajtvärd på Iller.ifokus

Vilket golv? Det är ju bara leksaker, sovpuffar och bajs överallt ju.
fyll badkaret med illrar vettja!
Sajtvärd på Iller.ifokus
ÅÅh va skönt med semester! sitter på en alptopp å bara gottar mig! Har inte torkat bajs sen i fredags. Rikki, bara så du vet, bokade om min biljett så jag komer hem den 15 januari. det e ok va? :P
#13 Sitter och skrattar så jag ramlar av stolen. Ska bli kul o höra hennes svar
…
Tur att jag har bestämt mig för att bara skaffa en iller… 

#14: Mohaha, tror du bara. Vänta tills iller matematiken slår till :-)
Audiatur et altera pars
Skrattar så jag grinar.. Jag tyckte för ett par timmar sedan att mina två var FÖR mycket när jag skulle slå in de stora klapparna på golvet, men bara att vistas i samma bostad som 14 illrar, gud bevare dig väl ;)
Paulina

Aaargh!!!!
Du vet väl Sara, att om du inte kommer hem så får du inte tillbaka Dweia heller?
Sen har jag även lite kidnappar-planer på Buffy för vi har mega-mysit idag.
Fast idag har det varit lugnt. Vi har städat. Jag har dragit dammsugaren och minst 3 illrar har suttit ovanpå och åkt med. Jag har moppat golv och minst 3 illrar har hängt fast i moppen. Jag har sorterat tvätt och minst…..ja, ni fattar galoppen nu antar jag.
Sen har jag legat på mitt nyskurade golv med 13 illrar klättrandes över mig, under mig, genom mina kläder och på mitt huvud. Ja, ni läste rätt, 13 illrar. Dweia låg högst upp i garderoben och ville inte vara med. Hon är fortfarande lite osäker och får stryk emellanåt. Hon är enda anledningen att jag måste dela av imorgon innan jag åker till släkten och "jular". Vill inte att någon ska vara elak mot henne och jag inte kan vara här och rädda henne.
Tittade mig just omkring. Skrev jag nyskurade golv? Har visst varit inne hos chillorna en hel timma. Det är inte riktigt nyskurat längre. Igen! Ja, ja, vad är väl en bal hos rikki…alldeles, alldeles…..nerbajsad!
det låter som att det funkar huuuuur bra som helst hos er ju! Jag kanske kan stanna i frankrike till påsk?? jag vet att dweia komer tillbaka som ett skott..tänk på att hon snart blir brunstig hehehe….å buffy? ja, hon hittar hem iaf! när du minst anar det tar hon brevlåde inkastet å närmaste spårvagn hem till mamma, tjejen har ju månadskort vettu!
#18 haha, du och dina illrar är föär härliga sarae ;) Speciellt sättet du lever dig in i alla berättelser :)
#17 hur stort bor du rikki? ;)

Jag har 3 rum o kök på 82 kvm. Och Buffy har inget månadskort längre, hur tror du jag tog mig hem till mamma idag?
#20 stjäla från dem som e mindre? fy så nedrigt! men det e lugnt, buffy e ju en sån charmig tjej så hon får åka gratis i alla fall!

Vaddå stjäla?? Hon gav ju bort det….jag lovar.
#22 visst! Antagligen för att hon e så jädra väluppfostrad! vad kan hon annars vara med en matte som mig ;P

Eller så lämnade hon helt enkelt det ifrån sig för hon anser sig inte behöva det längre. För hon vill stanna hos mig….och sova under filten framför tv:n, pussas och dricka glögg.
eller så är det vad hon vill få dig att tro. I själva verket planerar hon att tömma din lägenhet och sälja allt på holmens marknad när du vänder ryggen till. Sen tänker hon köpa sig en biljett till New York och leva sex in the city liv!

Ska hon köpa biljett för pengarna hon får för att sälja bohaget hemma hos mig lär hon inte komma längre än till Gamlestan.
#26 har du missat buffys otroliga charm? sen mumlade hon nånting om chinchillor, jackor och päls..vet inte riktigt vad hon hade för planer där!

Oh no!!
Not my chills!!! Chill-out Buffy!!
#28 så om jag vore du skulle jag genast lämna tillbaka busskortet samt berätta hur hemskt, skrämmande och icke iller vänligt New York är. själv har jag misslyckats kopiöst

Japp, ska jag göra GENAST!!
#30 kanon. hoppas du har bättre lycka än jag! (hon sitter ju uppe halva nätterna å tittar på repriser av sex and the city, medans jag lugnt snosar vidare med mina öronproppar…inte mitt fel att hon får dumma ideer!)

Men jag är ju alltid vaken vid den tiden och då är det INTE sex and the city på tv:n, det lovar jag.
snaaaaaart kommer jag å befriar dig rikki!! åå hämtar hem mina pälsklingar! jisses va tomt det är här hemma uten dem! Men jag gör mitt bästa för att de ska kännas som det är hemma: har vält ut hela innehållet i resväskan på golvet, skvätt vatten på golvet, gömt 6 par strumpor samt grävt ut en blomkruka!

*Asg* Du är så knäpp.
Audiatur et altera pars
såååå…. bara 4 ånader kvar till jul… känner du dig uppvilad och redo för nästa drabbning rikki?

Haha, jag tyckte jag hade tufft när min endaste lille ensamma iller ställer till det här hemma…
Som sagt ens egna illerproblem blir obenfintliga när man läser detta

#35 Jag har bestämt för mig att det var min tur att åka bort denna julen och DU skulle passa mina nio.
Var det en månad vi sa???