Tips - ny valp
Igar akte Ross pa festival, sa Pudding och Loki flyttade in i mitt nya rum samtidigt som mig eftersom jag inte har hjarta att lata dem stanna hos Ross ensamma och att jag bara kommer och ger dem mat en gang om dagen.
Grejjen ar ju bara den att ikvall kommer lille Nisse att flytta in ocksa.
Hur ska jag gora? Ska jag lata Pudding och Loki vara kvar hos mig och hoppas pa att alla tar det bra, eller ska jag ga hem med Pudding och Loki och lata Nisse "bo in sig" innan de far komma tillbaka? Aven om det kanns bast eftersom det anda ar Nisses hem, och han bor fa bo in sig i lugn och ro, sa kanner jag mig anda skitelak om Pudding och Loki bara ska fa sallskap en halvtimme om dagen. Mitt samvete klarar inte riktigt det.
Vet inte riktigt hur jag ska gora om de inte gar ihop heller. Ska kopa bur idag, men vem/vilka ska tvingas sitta i den om de slass? Nisse tills han ar toatranad (har heltackningsmatta, sa missar han tidningarna/plasten/ladorna blir jag inte glad), eller Pudding och Loki for att de egentligen inte ska bo har (och beter sig om ligister pa natterna)?
// Amanda

Tänk på alla andra som skaffar ny valp som redan har illrar hemma. De går nog inte och lämnar bort sina gamla illrar. Och de lär väl ändå träffas en del sedan, så lika bra om de bekantar sig på en gång? =)
Angående vem som ska sitta i bur vet jag inte, men om du tvunget måste sätta dit någon, så ta Nisse, för han är ju ensam… 
golf.ifokus.se
hade jag varit i din situation hade jag nog iaf försökt :)
sen vem som skulle behöva sitta i buren om de vart så vet ja inte, sånt som man får ta tag i när de kommer :)
som sagt de e vad JAG skulle gjort.. va du sen bestämmer dig för kan bara du veta :)
lycka till! kram!

Du kan köra växelvis med dem i buren tycker jag. Dvs ha dem ute/inne i buren i olika läger om tex 4 h åt gången. När det ena gänget vaknar slänger du in den som varit ute som får sova därinne några timmar, sen byter du igen…
Sen kan du ha nykomlingen ute i rummet på nätterna då om de andra är ligister?!?
synd att du redan tagit hem dina andra illrar annars hade det varit perfekt att släppa ihop alla 3 på ny mark som ingen tagit som sitt revir.
Testa att ha dom ihop. Funkar det så funkar det!! :)
Sajtvärd på Iller.ifokus

Nu ar Nisse hemma! Han fick vara i buren i nagra minuter sa att de fick bekanta sig pa behorigt avstand till en borjan, men nu har jag oppnat upp och alla har sniffat i andor, brottats och bekantat sig. Loki ar lite av en mobbare dock eftersom han antligen ser sin chans till att fa vara ranghogre an nagon (Pudding ar ju hogre an Loki och han verkar fortfarande valdigt bitter over det), sa stackars Nisse far sta ut med hans tjuvnyp. Ska sara pa dem om ett tag dock sa att alla far vila lite.
// Amanda