Iller iFokus

Iller

Etikettmedlemmars-illrar
Läst 353 ggr
sarae
0

freeweb problem!

Hej! Håller på att fixa hemsida men jag får inte ÅÄÖ på sidan… Gråter

någon som vet hur man gör?

Guteillern
0

Å        Å

å        å

Ä        &Auml&

ä        &auml&

Ö        &Ouml&

ö         &ouml&

Guteillern
0

Här har du en länk till en suverän sida, när man bygger hemsidor. http://www.webdesignskolan.se

//Ammi

sarae
0

Tack Ammi…men jag gör den inte på HTML utan med mall (e inte duktig på datorer) så det funkar tyvärr inte…  :( vet inte hur man gör….hmmm

Guteillern
0

#3 Ta dig en titt på sidan, dom har massor med "matnyttigt", även om man använder mall. Kanske kan du hitta svaret på det som ställer till trassel för dig. Lycka till!

PS. Det är inte så svårt att handskriva hemsidor, men tidsödande.

:-) /DS

Veronica
0

Vad anväder du för program då? Vet att man kan gå in och ändra i kodningen på Frontpage (finns flikar i nederkanten), kanske fungerar i andra program också.

Amor vincit omnia

Veronica
0

#4 Jotack, det vet jag! Min första hemsida gjorde jag så, tog 2-3 veckor att knappa in och då höll jag på hela dagen (gick på en kurs) och ändå var den inte ens kompicerad utan bara basic grejor typ ditsatta bilder, undersidor och lite länkar….nu använder jag Frontpage, men jag fifflar lite i Dreamweawer ibland =) Vill förnya hemsidan litegrann…..är så begränsad just nu…..

Amor vincit omnia

sarae
0

tack för svaren….har faktiskt gjort en hemsida med HTML men det var länge sedan…. På freewebs.com kan man använda sig av en mall…som funkar jätte bra, tills man sparar det och får ? tecken istället för ÅÄÖ…men jag har sett andra freeweb sidor där folk använder åäö…

Har faktiskt använt den sidan du tippsade om Ammi…håller med om att den e toppen…men tyvärr hjälper den inte i det här fallet…förmodligen e det något jätte enkelt man bör göra…men kan inte komma på vad….men tack för era svar!

Guteillern
0

#6 Dreamweawer har jag hållit på med tidigare, det programmet gillade jag.

#7 En del sådana där ställen, brukar ha så att man kan växla visningsläge till HTML kodning. Finns det, så skulle du den vägen kunna ändra kodningen för Å Ä Ö.

sarae
0

aaaaahhhhh….Ammi! Tack! Du har löst mina problem!!!!

Guteillern
0

Kul att det var till någon hjälp. PMa adressen, när du fått upp sidan. :-)

sarae
0

yup! men det kan ta tid….går inte snabbt det här…allt krånglar …suck…men men…jag e ung å har massa tid hehehe så om ett par år kanske den blir klar Flört

Denna kommentar har tagits bort.
Guteillern
0

Då lä ja väl vänta…några år kan gå fort ibland. *S*

NeoTech
0

en variant kan annars o vara att sätta korrekta language translation koder i och i så slipper man håll på o trassla med unicodes som ä osv osv..