Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 367 ggr
tokage
0

God morgon matte! =D

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Okej… Jag börjar nu misstänka att min iller är en… illerfågel?

Imorse vid kanske 9 tiden så låg jag nyvaken i sängen och kollade på tv, då jag hörde en massa konstiga ljud, sen helt plötsligt ser jag något vitt vid fotändan… Vad tror ni det var? Jo precis, Cinkajou hade klättrat upp för trappan/stegen och typ… hälsat matte godmorgon? Skrattande

Jag funderade allvarligt på om jag drömde, men efter några nyp på armen så var jag visst vaken, med en iller där bredvid mig på loftet!

Min största rädsla nu är att han ska ramla ner därifrån! Så jag har honom i hans dubbelbur nu medans jag försöker komma på en lösning!

Jag börjar gymnasiet imorrn och behöver verkligen min sömn inatt!

Någon som har en lösning på detta? På loftet har jag även en fläkt, och jag är rädd att han ska fastna i den på nått sätt…

Jag skickar med en liten bild på trappan/stegen så kanske ni har någon bra lösning på detta! Dubbelburen går inte att flytta på, den är inbyggd :/, han tar hjälp av den när han klättrar upp :/

Oerhört tacksam för hjälp! Själv sitter jag och tänker så att hjärnan kokar! Obestämd

tokage
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Måste bara klämma in en liten bild här i tråden, satt och kittlade Cinkajou på magen häromdagen, och tog kort och jag blir såå glad när jag ser den här bilden :'D!

Ignorera mina äckliga ben i bakgrunden, haha! Hans smile smittar av sig :'D!

ferretgirl
0

Kan du inte på något vis blockera dom 3-4 nedersta stegen på den med något han inte kan få tag i med klorna (så det hjälper inte att bara hänga kläder där eller ett avtagbart nät av något slag), eller som han kan klättra upp på som en stol eller liknande. Kanske om du kan få tag på nåt platt, och som är utan kanter som han kan klättra på. Luta sedan denna mot stegen så att han inte kan ta sig upp eller välta den. Är där kanske någon annan som har bättre förslag, detta var vad min trötta hjärna kunde komma på så här i en hast (har sovit 2½ timme totalt på hela natten, har sådana nätter ibland då jag inte kan somna, och när jag väl somnar så vaknar jag stup i kvarten, det är väldigt irriterande för man blir totalt slut och borta dagen efter).

PatrikF
0

Hahaha, han är ju jättesöt.

Sara
0

Kommer han upp på burtaket utan att använda stegen?

Om inte kanske det räcker med att du gör trappsteg nr 2 eller tre bredare, så han inte kan stå på trappsteg 1 och hoppa upp till trappsteg 2.

Sara

Satmaran
0

Om du är en aning akrobatisk, så kanske det skulle vara en lösning med en repstege, som du kan hissa upp, när den inte används ;)

PatrikF
0

Du kan såga av dom två sista stegen, sätta gångärn och ett litet snöre fäst i dom avsågade. Så kan du bara fälla upp dom sista stegen när du ska gå och lägga dig eller gå till skolan.

Du drar i snöret när du har kommit upp på loftet och när du vill gå ner igen.

AlbaStiffler
0

smart… hehehe

Faxlin
0

Vi har också haft akrobat illrar. Testa att lackera stegen så de bli riktigt hala längst ner. ¨Då tar de sig oftast inte upp. Eller ta bort stegen när du inte är där.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

ferretgirl
0

Så söt han är, men han har ju att brås på den lille krabaten Skrattande

tokage
0

Tack för alla idéer och svar!! Och för att dom kom så snabbt :D!

Jag håller just nu på att skruva loss det nedersta steget, om inte det funkar så får jag testa med något annat av era förslag :)!

Haha, han är så söt den lille :'D! Kan tänka mig hur jag såg ut när jag såg honom imorse Skrattande