Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 1160 ggr
EllinorOlsson
0

Skylt för Illern

Jag vill skaffa en sån dörrskylt med texten "varning för illern" eller "Iller- Här vaktar jag". Tror Ni att jag kan fixa det någonstans? Möjligtvis en hemsida på nätet?

Kan en hund el en katt ha sin egen vaktskylt så kan väl en iller också? Hihi!

Alex
0

Eller så specialbeställer du en egen! :)

http://skyltmax.se/

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

EllinorOlsson
0

tack för tipset, dock man måste ha svart/vita bilder och dom blev inte särskilt bra enligt dem formaten som skyltmax ska ha. hmmmm,,,,

ViktorMarina
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den här är härlig :P

Alex
0

#2 Det finns garanterat fler ställen, testa sök på google efter "specialbeställ skyltar" eller något. :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Faxlin
0

Jag kan fixa en sådan skylt till dig. Har lamineringsmaskin och allt.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

EllinorOlsson
0

#5 Kan du de? Fan så grymt, hade varit supergött! Förlåt mig för min okunnighet, men hur fungerar en lamineringsmaskin?

Madde
0

#5: Ja just ja, det räcker ju med min lamineringsmaskin, tänk att jag inte tänkt så långt. =)

Däremot är skrivaren inte med mig, så blir till att investera i ett par patroner till den. =)

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Faxlin
0

#6: Lamineringsmaskinen fungerar som så att man skriver ut det man vill ha som skylt. Sedan tar man och lägger det i en special plastficka som man sedan kör in i maskinen så kommer det ut en skylt som är plastad. Lite grövre än det vanliga pappret så den är inte så stel som en vanlig skylt. Men den är i alla fall helt plastad så den är avtorkningsbar.

#7: Visst har jag mina ljusa stunder :-)

Audiatur et altera pars

EllinorOlsson
0

# 8 vad skulle du isf ta för pris för en skylt? Kan jag skicka med en egen bild på min egen iller?

Ha en trevlig helg på er

Faxlin
0

#9: Ja du kan skicka en bild på din iller och likaså den text du vill ha. Du kan sätta ihop skylten precis som du vill ha den så fixar jag resten.
Priset blir 30:- plus frakten. Du kan maila det den skylt du vill ha till: faxlin@hotmail.com

Audiatur et altera pars

JessicaN
0

På tal om skyltar, är det någon som vet var man kan få tag på bildekaler med en iller på..? (Som en dekal med ett hundhuvud som många hundägare har) Skulle gärna vilja ha en iller att sätta på bilrutorna :)

sarae
0

Jag har sånna här dekaler att sätta på min framtida bil ;)

UlrikaD
0

#12 ´Vilken söt, var har du hittat dem?

AlbaStiffler
0

#12> Om du gjort dekalen själv, så lägg till ett s på ferret, dvs "ferrets", så blir det korrekt engelska! ;-) Annars ska det vara I (hjärta)a ferret… Jättesöt dekal annars! Det är inte helt korrekt svenska heller att säga "jag (hjärta) iller" som man ju lätt säger, utan det korrekta är att säga "jag (hjärta) illrar"

/Skribenten som blivit miljöskadad på jobbet

;-)

Faxlin
0

#11: Jag håller på att talar med ett företag som kanske kan hjälpa till med att ta fram sådana. Det jag fastnat lite i är min fantasi vad det ska stå på skyltarna och vad jag ska ha för bilder. Men det kanske dyker upp sådana under vintern eller till nästa sommar mer troligt då det inte är så lämpligt att sätta dekaler på vintern.

#12: den var snygg.

Audiatur et altera pars

sarae
0

#13 ungern..det finns nog en extra till dig om du vill ha ;)

#14  Efter 10 år i amerikanske/engelsk skola är jag också medveten om detta. Skylten är köpt i ungern, vilket kan förklara stavningen.

Sara
0

Svenska illervänner har lite olika stripes att sätta på bilen. Har köpt på mig några men jag har ingen bil så de ligger här och väntar på bättre tider.

Sara

UlrikaD
0

#13 Ja tack. Jag kan ju sätta den på vrålåket vid namn Atlas 40.Flört Det andra åket lär ju inte åka någonstans om man säger så.

sarae
0

#18 hehe låter som en bra plan.. minivrålåket petcargo är redan utrustad med en… om jag bara kunde ta mig förbi 97 flyttkartonger ska jag se till att pimpa min atlas 40 oxå.

AlbaStiffler
0

#16> hehe, ja där ser man! ;-)

skrollan
0

Jag ska också testa att göra en skylt , kom på att pappa har en lamineringsmaskin. typ på toalettdörren "undvik iller i toaletten, stäng toalettlocket ;) "

EllinorOlsson
0

Faxlin, jag kommer kanske maila dig en bild/text lite längre fram om det är ok? min digitalkamera är sönder, så jag ska ta en fotodag med polarens kamera för att få fram en bra bild…en vacker dag hehe!

Faxlin
0

#22: Gör så du. Du kan ju pma här inne med och berätta när du gör det så jag vet :-)

Audiatur et altera pars

EllinorOlsson
0

#23 Alright Cool