Illersakra
Finns det nagon som har tips pa hur jag ska illersakra mitt fonster i nya rummet? Fonstret sitter ungefar 50cm fran golvet, och oppnas utat. Sangen star brevid fonstret. Jag ar radd att illern hoppar upp och sen ut. Att ha fonstret stangt hela tiden ar inte ett alternativ, da kommer jag att avlida ;)
Finns det ngn enkel grind/avgransning man kan gora sjalv att satta i dorroppningar ocksa som inte skadar vaggen/dorrkarmen?
Kan tillagga att det ar ett studentrum, sa saker som skadar vaggar/karmar/golv/tak gar inte att satta upp. Mojligtvis att jag kan forsoka spackla spikhal eller liknande om det ar riktigt illa.
Flyttar in imorrn och aven om rummet ar grymt litet sa ar det saaaa frasht jamfort med halan jag bott i hittills :D
// Amanda

Det är inte ett sånt fönster du kan öppna helt utåt och svänga runt så att du får öppningen upptill? Så har jag och det funkar bra.

Nej, det ar ju inte det :( Oppningen ar bara nerat sa att saga.
// Amanda

Det skulle nog kunna fungera! Planerat att satta upp myggnat i vilket fall som helst, sa det ska jag prova!
Men fins inte risken att illern river sonder natet?
// Amanda
jag skulle vara orolig för att inte myggnätet skulle hålla så jag skulle nog föredra minknät på en ram att sätta i fönstret i så fall… Men det är ju kanske inte världens snyggaste… ;)
Sajtvärd på Iller.ifokus

Jag skulle också ha sattsat på minknät i ramen. Vill man ha myggnät får man kanske köra med både mygg och minknät. Så är det mygg och illersäkrat. Men okej, inte så snyggt, men det är väl säkerheten som är viktigast.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Ngn handig som skulle kunna slanga ihop en beskrivning pa myggat och minknats-ram?
Annars har jag funderat pa att satta glas/plast/traskiva framfor ungefar halva fonstret. Tror ni att det skulle fungera?
// Amanda

För att inte avlida här hemma i sommar (vi vuxna bor i "vardagsrummet då vi har mängder av barn som behöver de andra rummen ;o) så har vi satt en innerdörr ut till altanen så den alltid kan stå öppen.
Det är en dörr/ ram som är klädd med minknät på insidan o insektsnät på utsidan.
Funkar perfekt…
Borde gå att göra till ett fönster med:o)
Kan ta en bild i morgon…nu är det för mörkt *ler*

Tack, det vore jattesnallt :)
// Amanda
jag har gjort en minknätsdörr att ha vid ytterdörren, så att man kan ha den öppen. den funkar kanon, såvida an inte har klåfingriga grannungar (eller en ludde lump) som petar loss hasparna. Men mer bra haspar är det kanon. Inte alls svårt att bygga. Till och med jag klarade det.. visserligen med hjälp från nin personliga assistent hannaM :P bara att bygga en ram, so man sätter ihop med vinkeljärn, sedan sätter man fast nätet med tex häftpistol. sen klurar man lite på hur man bäst sätter fast minknätsfönstret på fönstret.

Tack for all tips :)
// Amanda

putt
// Amanda

skulle ju fixa bilder…men det få bli i morgon *sparka på mig* ;o)

Lugnt, inte forrens pa onsdag det behover vara fixat ^^
// Amanda