Iller iFokus

Iller

Etikettmedlemmars-illrar
Läst 431 ggr
Flisa
0

godis?

kan man ge en iller godis för hund eller katt? Något tips på vad era illrar gillar? Äter de t ex. frukt? grönsaker? köttbullar? Flört

sarae
0

Det finns 2 ganska nya trådar här om lite olika tips på mat….vet att hag skrev i en i morse i alla fall…kolla där…finns massor me tips!

Flisa
0

OK, tack ;)

emoflickan
0

skriver iaf in att mest populärt hos mina är gurka :) men det mesta kan ju ges i mkt liten mängd, det enda jag totalundviker är choklad, det mesta annat har dom fått smaka på :) glass är ju höjdaren, man har 5 stycken som klänger på en hehe. tur att glass förekommer sällan hos oss :)

Flisa
0

haha, så kan man ställa fram en skål med glass typ?

Tina-A
0

#4: Nej, eftersom illrar inte tål laktos. Ett litet slick sällan är okej, men man ska inte ge dom en hel skål som godis. Dom kan få smaka lite på din glass

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Theres
0

laktosfri glass :D

golf.ifokus.se

Flisa
0

Aowaha! ^^ Finns det sån, Thessan? :) Kul :D

Theres
0

Det borde det väl :P Allt annat finns ju laktosfritt :P

golf.ifokus.se

Flisa
0

haha jo. Ska leta runt hela Willy:s då :P

Theres
0

haha :P

golf.ifokus.se

Flisa
0

:)

sarae
0

jovisst finns det laktosfri glass….vågar däremot inte påstå att den e bättre för illermagar….Flört

Theres
0

man kanske kan komma på något eget recept, typ med ägg och så?

golf.ifokus.se

sarae
0

ja…hmmm..ägggula har jag för mig e bra för dem

Flisa
0

Jo, det är det :) Men om man ska ge dom vitan också ska man koka i 15 min Flört *stud*

Theres
0

jag ska hitta på en iller-glass :D

golf.ifokus.se

[Falo]
0

#15: Nu verkar jag ha fått lära mig någott nytt, tack före det! Vad händer med vitan om den kokas 15 minuter?

jag ger bara äggulan rå, ska inte ges för ofta max 2 ggr i veckan. Bra bl a för pälsen om någon inte visste det. 2 ggr i veckan är vad andra sagt till mig så det är jag inte helt säker på basra så ni vetGlad

emoflickan
0

#17, om man kokar ägget kan man ge dom hela ägget utan att det är farligt. men mina gillar inte kokat ägg, det ska vara äggula!! :)

[Falo]
0

#18: försvinner kolesterolen då man kokar?

Flisa
0

#17 haha, du, det har jag ingen som helst aning om ;P men så ska man göra iaf ;-P

[Falo]
0

Gulan är nyttigast att ge rå, kolesterolhalten ökar så fort ägget tillagas så pass att gulan stelnar. Halten blir ändå inte så hög att det är skadligt i små mängder.

Att vitan månste tillagas beror tydligen på att rå vita innehåller avidin som binder b-vitamin vilket leder till brist på b-vitamin hos illern. Avidin förstörs vid kokningen.

Kan lägga till att 2 ägg i veckan är högsta rekomenderade intag för en iller.

Flisa
0

:) Tack så mycket ;) Någon som vet om man kan ge hundchoklad åt illrar? :D

cannaydia
0

nja vist går det att ge hundchokald i godis mängd -dvs LITE…men jag skulle hellre rekommendera att köpa hem ett packet frolic! Det älskar mina :-)
Ett annat tips är kyckling lever/hjärta lite kladdigt men det kan nog bli en favorit! Eller varför inte kycklingvinge? Naturgodis som är nyttigtFlört
Annars kan man köpa blodpuddins, skära i tärningar 1*1cm och in i ugnen på ganska svag värme i 1h så har man torkat godis som är bra för tänderna…
Ölgäst tabletter älskar mina, nyttigt o bra tillskott!…mina får väldigt begränsat med frukt o grönt, de älskar ju kött lika mycket så varför inte?
Annars föredrar jag att köpa lite mer tugg-godis till mina de ska arbeta, aktiveras. Därför är det bra att ge dem kycklingvingar med brosk o ben att tugga på!…
så det där med illergodis vad man kan ge o inte finns ingen "lagbok på" bara man ger i godismängder… mina har bara fått riktiga onyttigheter ettpar gånger, tex lactosfri grädde då vi hade lite sorg här i förra året gick jag och köpte det till bara för att…
jo måste ta upp en lite rolig sak som hände i förra veckan, jag bakade muffins med russin i (kan tillägga att bara 2av mina fått smakat på russin hos mig och det var min omplacering Göran o hans Cannaydia då de enda odis Göran fått tidigare var russin så en gång i veckan fick de vari två russin men vid års skiftet slutade jag helt med det för det är ju inte bra i det långa loppet…). Jag bakade mina muffins och som alltid när det luktar gott vaknar illrarna och kolalr vad som försigår i köket så det sammals ett gäng vid mina fötter, de ställer sig på baktassarna och sträcker riktigt på sig så jag bjuder dem på varsit russin *haha* Göran tog tacksamt emot och sprang iväg överlycklig, Cannaydia var lite skeptisk men stod iaf kvar och tuggade på sitt, Heily som aldrig smakat russin blev helt förtjust i de och ställde sig för att tigga mera. Freja Titan och Ramboo kollade snett på mig och såg ut att tänka "tänker du förpesta oss matte", haha deras miner var obetalbara de ville knappt ta i sina russin men kom Göran tog dem russina i munnen bara för att men det slutade med att de lämnade de där kladdiga sakerna och gick…haha så det de inte vet om finns har de aldrig gått miste om, de tackar där emot när de får en bit lever, då gömmer de sig så de får äta den i lugn o roSkrattande

Flisa
0

hähä, naawe vilka gulleputtar :) Skrattande man blir ju avundsjuk ^^ längtar ihjäl mig tills jag ska hämta min egen lilla älskling, än så länge får jag nöja mig med iller.ifukos då Räcka ut tungan