Iller iFokus

Iller

Etikettmedlemmars-illrar
Läst 650 ggr
-eM-
0

Malolo, Tadashi & Wilma

Fortsättningen på en tråd om mina 3 vildar.

Hur det går.
Om deras framsteg.
Och lite bilder så klart.

För den som är intresserad..

-eM-
0

Så, glad nu Carola? ;)

-eM-
0

Som vanligt,nu kan jag inte lägga in bilder igen. Suck. Jag har saknat er alla här på iFokus. Har inte varit mycket illarsnack för mig sen Nettan var här. Är det ingen annan som vill komma och hälsa på? :)

ronja
0

#2 -eM- visst har du en canon eos 350d? kan du lägga in bilder utan att förminska dem först? jag måste nämligen förminska dem annars lyckas jag inte..

Faxlin
0

Så roligt att ha dig här igen. Har saknat dig -eM-

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

-eM-
0

Ronja: Japp har en 350D, jag lägger alltid in bilder utan att redigera dom alls, även dom gånger bilderna kommer in. Vad händer när du inte an lägga in bilder? KOmmer det upp något felmeddelande?

Åsa: Blir så glad! Har saknat dig med!

ronja
0

#5 de tar för lång tid att lägga upp så det blir ngt error medd.. men det funkar alltid när jag minskar ner dem.. ja, ja det får väl gå ändå.. ville bara höra med dig, eftersom du hade en lika kamera.. mvh

-eM-
0

Till vilken storlek brukar du minska? Måste vara det problemet jag har!

ronja
0

vet inte riktigt.. jag går bara in i paint och minskar ner bilden några gånger.. har inget annat bra program som jag lyckats med..är inte så bra på datorerGenerad men prova att minska ner bilden ganska mkt, så kanske du lyckas..

-eM-
0

Okej, ska genast testa!

-eM-
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tadashi & Wilma

-eM-
0

Det gick! Tack ronja

-eM-
0

Malolo vilar lite..

ronja
0

va bra!! =)

ronja
0

Malolo är så otroligt vacker!! vill se massor av bilder!! Glad

Faxlin
0

Som vanligt hög kvalite på dina bilder -eM- alltid en glädje att se på dem.

Audiatur et altera pars

-eM-
0

Tadashi & Malolo solar

-eM-
0

Tadashi lite sömsi

-eM-
0

En puss :)

-eM-
0

Det var allt för idag! Kanske kommer mera i morgon om jag hinner ta lite nya bilder.

Faxlin
0

De är så fina dina tjejer. När kommer grävlingen hem?

Audiatur et altera pars

-eM-
0

Jag vet inte riktigt än. Fick välja ut honom idag :) Han är jätte stor redan!

Faxlin
0

hehe, vad skojigt. Kommer det foton på honom snart?

Audiatur et altera pars

-eM-
0

Ja kanske det kanske, vi får väl se :D

Faxlin
0

haha, retsticka. vill ju se din grävling ju. ;-)

Audiatur et altera pars

-eM-
0

Nu har jag tagit lite nya bilder på mina töser, i underbart sommar väder så klart!

-eM-
0

Wilma slickar sig om munnen :)

-eM-
0

Malolo solar i min hand..

-eM-
0

Tadashi i gräset..

-eM-
0

Alla 3 på en gång..

(Ingen bra bild, men man ser storleksskillnaden ivf.)

AmmiG
0

-eM-: Vilka fina bilder på tjejerna. Saknar Tadashi, när jag ser henne på bild.

-eM-
0

Ammi: Tack! Hon är så mysig! Du borde komma hit och träffa henne. Helt vild, men mysig..

AmmiG
0

-eM-: Jo då, men först måste jag se att jag har tid och möjlighet…illrarna ska ju ha tillsyn oxå och vi vill nog komma båda två. Dessutom ska valparna med isf och då måste vi rett ut vad dom ska ha för vaccin. Pussa alla tre, mest Tadashi! ;-)

-eM-
0

Ammi: Här kommer en hälsning från Tadashi till er :)

-eM-
0

Ammi: Ja, ni får komma sen när alla har alla sprutor :) Har pussat dom riktigt mycket!

-eM-
0

Ja som ni kanske lite anat så kommer det att flytta en grävlig hem till mig i sommar. Han är just 9 veckor och väger 900g och har nu fått namnet Burton.

Varför Burton?
Burton är ett snowboardmärke. Malolo och Tadashi är döpta efter modeller av märket Burton och eftersom killen ska bli kungen i huset så passar det ju bra att han får det namnet :D

AmmiG
0

-eM-: Tackar för den fina bilden på Tadashi. Vi ska göra vad vi kan, i värsta fall får vi ta oss över utan illrarna.

-eM-
0

Ja, det går ju utan illrar med :)

-eM-
0

Hej alla, nu är jag här igen efter att ha varit borta ett tag från nätet.

Jag har inte orkat vara online. Arvid har lämnat mig för ca 2 veckor sedan och vi har flyttat från lägenheten. Det bästa av allt är att han kanske vill ha tillbaka mig nu. Hm. Men i varje fall, nu bor jag hemma hos mor och far med Malolo, Wilma och Tadashi. Valpen som vi skulle få hem har fått flytta till någon annan pga av att jag inte har möjlighet att ha en iller till nu när jag bor hos mor och far. Vi har det trångt redan. Sen har jag varit så förstörd att jag inte skulle ha kunnat tänka på en valp alls. Väldigt tråkigt för han var ju verkligen på väg hit.

Men nu vet ni ivf. Nu kommer jag säkert att ha lite mer tid att sita här.

Kram på er alla.

AmmiG
0

-eM- Men…det var jättetråkigt att höra. Hoppas det löser sig på det sätt som är bäst för dig. Du vet att du alltid kan maila om du vill. Kramar Ammi

-eM-
0

Tack Ammi! Jag har inte orkat prata med någon alls..

Faxlin
0

Hej gumman, skönt att se dig här igen. Jag finns här det vet du va? Om inte annat har du mig på msn. Bara hojta till om du behöver prata. Är jag vid datorn så svarar jag.
Massor med kramar, och kom ihåg vad jag sa. Han är den som inte förtjänar dig.
Kram

Audiatur et altera pars

-eM-
0

Tack Åsa, du är så gullig! Jag hojtar nog till mitt i allt ska du se.

sofie
0

-eM- Det va tråkigt att höra. Om du vill prata är det bara att höra av dig. Tänker på dig.

Kramar

-eM-
0

Tack tack, jag håller tummarna att det går som för dig. Fast nu är ingen annan än han och jag med i bilden.

ronja
0

-eM- Känner med dig.. verkligen jättetråkigt, men hoppas att allt löser sig.. kramar från oss!!

-eM-
0

Kram på er alla! Ni är så himla snälla.

Kan ju meddela att Malolo, Tadashi och Wilma trivs bra och är ute hela dagarna. Igår fyllde jag polen deras och det var mycket poppis!

AmmiG
0

#46 Va härligt! Anar att dom tyckte det var jätteroligt att plaska i vattnet, när dom fick göra det alldeles själva!

-eM-
0

Dags för lite uppdatering!

Tjejerna mår bra, som tidigare så är dom fortfarande ute och trivs jätte bra. Har haft dåligt samvete när jag inte har haft så mycket tid för dom, men nu har jag det igen och vi har det jätte skoj. Malolo blir fortfarande trackad av Wilma och har nog gått ner ganska mycket mot hur hon var innan Wilma kom. Jag hoppas att det bara är tillfälligt.

Annars busar och leker dom jätte mycket tillsammans.

-eM-
0

Idag har jag och tjejerna varit ute på gården och lekt. Passade på att plocka fram kameran som legat i sin veska nu i någon månad. Dåligt av mig, jag vet!

Här kommer i varje fall en bild på Tadashi.. Min underbara vita lilla vilding som har varit i mammas blommor och grejat.

-eM-
0

Klaga inte på bilderna sen för jag slarvade jätte mycket när jag tog dom. Skämms!

Här kommer Wilma den store som vägrade vara still på marken så jag fick lyfta upp henne.

-eM-
0

Och sist och just nu minst, min lilla älskade Malolo. Har hon inte väldigt mörk och fin sommarpäls?

-eM-
0

Hm, vart väldigt dålig kvalite på bilderna. Men det får vara, ni ser ju hur dom ser ut i varje fall..

sofie
0

Åhh dom är så fina flickorna.

-eM-
0

Visst är dom! Men det är era med :)

Misty
0

va söööta de e Glad

-eM-
0

Idag har jag och LinLin här på forumet haft en liten ''illerträff''. Det var riktigt skoj. Malolo var helt förändrad. Hon blev helt busig och började poppa och hoppade runt på alla. Var jätte roligt att se. Och bäst av allt var ju att hon gick så bra med Ozzy och Liten.

Faxlin
0

Vad skojigt. Även de där små träffarna gör illrarna gott. Man märker det på dem liksom. ;-)

Audiatur et altera pars

-eM-
0

Ja, jag trodde ju att Malolo skulle vara grinig, men hon blev helt vild! Var så skönt att se. Nu behöver jag inte vara orolig över att inte kunna skaffa en karl till dom om jag får jobb och lägenhet.

Faxlin
0

Mohaha, ser du grävlingen komma krypandes? hihi
Efter regn kommer sol vännen. Vänta får du se, det ordnar sig.

Audiatur et altera pars

-eM-
0

Ja vi håller tummarna! Jag vill ha min grävling!! :)

Måste bara visa den här bilden.. Lyckades ta den på Malolo, bilden är ju inte direkt bra i sig, men tajmingen och hennes ''min''. Visst är den lyckad?! :) Man kan undra vem hon räcker ut tungan åt.. Hehe.

Faxlin
0

haha, vilken stil på tungan. Hon lipar nog åt någon väldigt speciell där tror jag. ;-)

Audiatur et altera pars

-eM-
0

Visst gör hon ;) Hon är så himla mörk och vacker nu. Men vet du varför hon har så lite hår på svansen? Kan det ha med bråk med Wilma att göra? Att hon blivi strssad eller nåt. Är nämligen bara på svanstippen. Ingen annanstans.

Faxlin
0

En liten, liten sommarsvans är det nog. ;-)
Eller så har hon fått ohyra. ;-) Kolla svansen noga.

Audiatur et altera pars

-eM-
0

Ingen ohyra! Okej, sommarsvans, vad sött det låter, men det ser inte så snyggt ut ;)

Faxlin
0

haha, nej det är garanterat ett sötare namn än vad det visar sig vara i verkligheten. ;-)

Audiatur et altera pars

-eM-
0

Råttsvans ser det ut som :)

Faxlin
0

ja det är inte vackert. Hmm, och nu blir alla rått ägare ledsen på mig.

Audiatur et altera pars

Madde
0

Här hemma har vi oxå sommarsvans. Xanders svans är riktigt ful. Hahaha

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

-eM-
0

Ujuj, hoppas den försvinner innan IT!

Madde
0

Ja det hoppas jag oxå verkligen. annars känns det som att xander är sist i sin grupp. hahaha =))

-eM-
0

Haha, ja exakt :)

Madde
0

Fast att vinna är inte det viktiga. Men vore ju kul om pälsen hade börjat komma tillbaka lite. =)

-eM-
0

Ja, är ju ivf snyggare med en ''hel'' svans än en råttsvans ;)

Johannah
0

Naaaaaw… Wilma min lilla putte-snutte-skutt! Saknar henne…

Malolo och Tadashi är givetvis fina de med. :) Gillar alla dina tjejer.

-eM-
0

Ja, dom är så fina så allihopa!

-eM-
0

Lite bilder på min prinsessa.. Malolo

sofie
0

Gud vilken fin bild. Och hon är ju så vacker.

-eM-
0

Malolo tackar för det :) Och här kommer nästa..

sofie
0

Åååå man smälter ju när man ser henne. Hon är ju så vacker. Man kanske skulle ta och smida lite planer så vi kan smuggla med oss henne ;)

-eM-
0

Nej :'( inte min Malolo. Min älskade prinsessa, hon ska stanna hos mig tills hon flyger upp i himlen.

sofie
0

Hihi ja nu har hon ju en syster hos sig också :)

-eM-
0

Och en liten snabb på Tadashi som för övrigt inte ville vara med på bild idag..

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.