Min utebur!
Nu har det varit lite tjat och förfrågning om min utebur och då visar jag lite gamla bilder som är nya för dem som inte har sett ;)

18 kv och ska bygga ut. Vanligt hönsnät har funkat bra för mina killar!

Bernard åker rutschkana på ett spänt lakan.

Självklart finns det massvis med jord. Men det är en gammal bild och idag så har jag byggt en hög träram som håller all jord och torv på plats!

Lus kollar kvaliteten!

Lus ligger på ett av alla rören och vaktar ett krypin!

En av alla krukor fylld med jord!

Älskade Tigern bland några av rören..

Bernard hänger i en ikea förvaringshylla :)
Det var lite gamla bilder :) får updatera senare. Bygger idag ramar av trä som det ska fästas minknät på så att jag kan göra ett rör ut från stugan så dem kan gå in och ut som dem vill!

Å, vad härligt det ser ut. Måste vara uppskattat av illrarna att verkligen få gräva och rusta som de vill. Här hemma är vi ju inte riktigt överens om vad man ska göra med alla blommor:)
är stugan också deras egna? Oj vad avundsjuka mina blir nu, dem skriker att dem vill bli bortadopterade på direkten!
#2 Både jag och nej :) Vi bor där på sommrarna är det tänkt :) Dem har haft buren i några år nu!

Så gött för dom att vara ute så där, tycker själv att det låter kanon!
oj vilket busland! :)

vilket iller paradis!!!!!
Ja :) och större ska det bli!

gud vad fint=)

#7 hur stort ska du bygga ut så det blir då?
Ojoj, dina killar kan då inte klaga på mattes kreativitet =) Drömparadiset för vilken iller som hellts, även om min gumma skulle vilja ha lite pennor med ;)
Paulina
#9 åtminstonde så blir det ett planhögre. Det är svårt att bygga så jag också kan vara där inne. Där transportburen står så är det som ett plan som jag ska bygga ut hela så det blir 2 våningar, och sen så bygger jag ut bakom buren så dem får gräs också :)
En undran, bygger du ner staketet en bit i backen med som man gör med kaniner? Minns att min första iller Chade grävde gångar på sammanlagt över 10 (!) meter på pappas bakgård..
Paulina
#12 Det är just det som har varit mitt dilemma. Jag vill att dem ska få gå på gräs. Men hur gör jag med konstruktionen? därför har det tagit så lång tid och jag har ännu inget svar förutom att jag får bygga en vanlig bottenlösbur. Och besiktiga varje dag. Ja, eller flera gg per dag eftersom dem är flera som kan hjälpas åt. Så i ärlighetens namn så vet jag inte hur det ska gå till.
jag vill inte ha hönsnät eller minknät på marken. Ingen farmarkänsla här inte!
Kan du inte gräva upp gräskokor och lägga nätför att sedan lägga på kokorna igen?
Sara
Eller köpa gräs på rulle och lägga ut över nätet?
Sara
#15 Hur länge ligger det kvar tror du? ;)

på min bur jag skissar på nu tänker jag ha kraftigt hönsnät i botten och då växer ju gräset igenom.

Va mysigt det såg ut, skulle jag kunna tänka mig vara i om jag va iller hehe ;)

#13 jag har samma funderingar men kommer att gräva ner staketet några decimeter i marken. Annars kanske gjuta som marie har gjort…

vilka/hur många månader har du dina illrar ute??
Kan de vara ute på vintern med . Tänke också ha dem ute när de kommer hem till mig…
#20 Dem är ute och inne som dem vill under hela för och sen-sommaren! Kolla gärna den nya tråden illerburen 2008! :)