vinnarillrar
Jag ska ha med min kamera upp, så ev kan jag ta foto på alla som vinner 1:a priser, BIS och BIM priserna.

Förrästen ! vad vinner man ? Rosetter o pokaler o prylar, eller ?

Jag skulle sa otroligt garna! Sitter dock fast i England under utstallningen :'(
// Amanda

Brukar alltid vara ett gäng med kameror så det kommer nog finnnas bilder=)
#2 det är så olika vad det är för domare. Går dom efter engelsk, tysk eller svensk standard så skiljer det sig ganska mycket. Det beror även mycket på i vilket skick illern är vid utställningstillfället. Ska jag se till mig själv så lyckades jag kamma hem 4 priser på 2 illrar en gång medans jag på senaste utställningen inte fick ett enda pris med 3 illrar… :)
Men det är alltid kul att se vilka som vinner!!!! :P
Sajtvärd på Iller.ifokus

Va konstigt !
Min farsa som har kennel för vita schäfrar vinner alltid med samma hundar på utställningarna.
Konstigt att inte "typ" samma illrar vinner mer än andra….
# 7 Som Jossan säger så är det olika standarder beroende på vilket land domarna kommer från.
Sen så har illrarna olika dagsformer beroende på om det är höst eller vår, de ändrar sig i färg och form när de blir äldre osv. Så det finns inga klara vinnare egentligen.
Sara
Det kommer att finnas bilder på alla illrar som vinner på Änglaillerns hemsida efter utställningen så fort vår fotograf lägger ut dem.
Sara

ok 
#7 det går INTE att jämföra illerutställningar med tex hund och kattutställningar… Jag skulle aldrig ställa ut mina illrar om det var så hårda krav och det låg avel o pengar inblandat i utställningarna, jag gör det som en kul sak (har iof bara ställt ut 1 gång nu på 1,5 år) och jag vet att illrarna inte stressas av det på samma vis som många katter o hundar.. Det är inga pengar i en illerutställning o det är alltid spännande om domarna ska gilla just mina illrar denna gången. Som sagt, man vet också vad som brukar gå hem hos de olika domarna beroende på vilken standard som följer och hur väl illrarna är skötta och vilken kondikion de är under utställningstillfället.
Sen finns det självklart illrar som nästan alltid får höga poäng.. de går hem hos olika domare helt enkelt… :)
Sajtvärd på Iller.ifokus
Har för mig att det var de tyska domarna som för ca 8 år sedan inte ville ge ut bedömningsprotokollen pga folk i tyskland bl a noppade strån på sina illrar för att få bättre poäng om de fick poängavdrag för det osv.
Antar att det i Tyskland är/var större än här i Sverige och priserna var mer eftertraktade.
Jag är jättenöjd med att svenska utställningar, även norska och danska tror jag, är på hobbynivå. En kul grej helt enkelt.
Sara
#12 håller helt med dig! :)
Sajtvärd på Iller.ifokus
# 13 Gott! Borde fler göra när det gäller det mesta. 

Vi som arrangerar Änglaillern gör det inte heller för att tjäna pengar. Ev överskott kommer att skattas för och vinsten sparas sedan tills nästa års Änglailler om årets utställning blir lyckad och vi orkar ett år till.
Sara

elaka jävlar som drar hår från illrarna ! Vinner man typ rosetter o pokaler eller e det bara typ mat o sånt ?
#15 man vinner rosetter, 1orna brukar även få pokaler (ibland fler), sen vinner man ofta kattsand, foder, hängmattor etc.
Är man med på lotteriet så brukar man få massor med grejer. Leksaker-foder-mysfiltar-kattsand och även ibland saker för oss människor :)
Sajtvärd på Iller.ifokus

Då måste jag försöka någon gång :)