Iller iFokus

Iller

Etikettin-memorian
Läst 1236 ggr
torchi
0

R.I.P Malolo...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vår underbara Malolo blev hastigt sjuk. Hon var pigg och busade på som vanligt men var ovanligt smal. Hm, inte så konstigt, de smalnar ju till sommaren tänkte vi. Sen på någon dag var hon helt slapp, drack och åt ingenting och blev smal som ett skelett. Vi tog henne hastigt till veterinären som inte klarade av att hjälpa oss, kunde inte avgöra vad som var fel på henne, illervanan här på Åland är minst sagt minimal. Vi tvångsmatade med vatten och näringslösning i två dagar, sen märkte vi att hon redan gett upp, hon ville inte ens ha vetegroddsolja längre. Sista försöket var att lägga in henne med dropp hos vetten, då blev hon snabbt ännu sämre och vi beslöt oss för att hon skulle avlivas. Hur jobbigt än det kändes vet jag att det var rätt beslut för det hade så snabbt gått så långt och hon hade helt tappat livslusten. Som minne fick jag dock tre röda prickar på näsan, vid första besöket hos vetten fick hon nervspel och hängde sig fast i min näsa och tuggade tills det sa "knaster" i brosket, så lite energi hade hon kvar på slutet :)

Hennes illerkompisar (Burton och Tadashi) fick träffa henne när hon låg där i sin veterinärskartong. De puttade och bet på henne ett tag men förstod sen att hon inte skulle vakna. Jag kommer att sakna min lilla gumma så mycket, hon blev ju bara lite över fyra år, känns som att hon kunde ha fått mer tid om vi bara hade upptäckt hennes tillstånd tidigare. 

Men vi har två buskorvar kvar och de ska jag fortsätta ta hand om så bra jag bara kan och hoppas på att de får leva långa, friska liv. Och aldrig glömmer vi vår fina Malolo som var så gosig, bitsk, busig och speciell på alla sätt och vis.

sofie
0

Beklagar verkligen sorgen. Kola skickar extra många tröst pussar och hoppas sin gamla kompis har det bra där hon befinner sig nu. Resten av oss skickar tröst kramar till er och Burton och Tadashi.

Robinsnel
0

Usch.. beklagar Ledsen

Musiken
0

Beklagar :(

fridaas
0

beklagar sorgen :(

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

FerretCrow
0

beklagar sorgen=(

Norrskenets
0

Beklagar sorgen oerhört mycke =´(

Sara
0

Beklagar sorgen!

Sara

holtz
0

Oj, beklagar :(

AlbaStiffler
0

Tråkigt, jobbigt att inte veta vad det berodde på… :-( Beklagar.

Nea
0

Vad tråkigt och beklagar verkligen, Malolo var en sådan fin tjej.

HannaM
0

Usch, beklagar!

Ska hon obduceras? Sitter rmed en iller som är smal som ett streck jag med…

Faxlin
0

Beklagar så er förlust. Det är så otroligt jobbigt att mista de små.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Ceciliaolucifer
0

För många av våra älskade illrar har fått vingar alldeles för tidigt. Jag beklagar och tänker på er ..

Madde
0

Beklagar sorgen.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

becka89
0

Beklagar sorgen

Sarah
0

Verkligen hemskt. Vill inte göra det värre för er, men jag hade samma sak med Tjejen för några år sedan (syster). Det visade sig vara en hårboll. Jag hade bara tur som gett henne laxativ några dagar innan hon blev riktigt dålig. Hade jag gjort det lite senare hade hon dött hon med. Tänker på er. Hoppas att ni obducerar så ni får svar på era frågor.

Satmaran
0

Jag vet precis hur ni känner er just nu och det är tungt och obeskrivligt tomt. Hoppas att Malolo och Ida har sällskap av varandra nu, var de än är.

Tänker på er.

Tröstkramar.

torchi
0

Tack så mycket alla för tröstandet! Jag har inte haft tillgång till nätet på ett tag så såg allt först nu. Det blev ingen obduktion, litar ändå inte på de åländska veterinärerna som ju inte kan ett skvatt om illrar… så nu är hon begraven i trädgården under ett stenröse.

Ibland blir jag så rörd när jag ser Burton och Tadashi sova i korgen som bara Malolo gillade förut. Kanske de trivs med hennes lukt som fortfarande är kvar. Jag är så glad att jag har dom kvar. Så hemskt när de dör för tidigt! Men ändå, trots att hon bara var hos oss ett år lämnade hon så mycket fina minnen…och fortfarande lite sårskorpor på näsan… :)