Iller iFokus

Iller

Etikettlänkar
Läst 907 ggr
elmo
0

iller utbud!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skulle handla lite grejer till min kommande iller idag. (23/6 får jag hem henne *längtar*) Och då slog det mig så dåligt utbud zooaffärerna har till iller, iaf dem tre + granngården jag gick i.

Inte för jag tror zooäffärerna kanske kan göra så mycket åt det för det är väll leverantörerna som inte har så mycket utbud i sin tur.

Hur är det med zooäffärerna där ni bor? Var köper ni era grejer till illrarna?

förresten jag bor i ängelholm

lolla87
0

jag har kopt katt grejer. hus som han sover i , leksaker och så. sen hade morfar et sånt där plaströr som är roliga att sprina i som jag fick av honom..

skrollan
0

samma här, fast vi har hängmattor och illermat i våran affär

skrellet
0

man får använda fantasin istället :)

här hemma älskar dom en 50cl plastflaska med makaroner i, som ligger i en strumpa. den brottas dom med, dom kan släpa den omkring i hela lägenheten utan problem, och den rasslar ! kan inte bli bättre ;)

sen rör, rör och mer rör. dom är ganska dyra. men känner du någon som jobbar innom industri eller andra arbeten som håller på med stora rör så tipsar jag om att fråga dom om att köpa billigare eller tom. att få. det var någon som sa att rör är gratis på fredagkvällar på väg hem efter krogen ;)

elmo
0

Tack för tippset, tror jag ska göra en flask-strumpa till henne :D Försökte sno min mobil som jag har en såndär mobilstrupa på (bara för att den inte ska bli repig )när jag var och titta på henne så strunpor gillar hon det vet jag!

skrollan
0

ska jag testa med macaroner :)

Burtil
0

Jag köpte plastbackar på IKEA och papprör för gjutning på ett byggvaruhus och byggde ett tunnelsystem. Se bilder på min sida. Backarna kostade bara 30 :- styck och rören 20 :- styck så det blev billigt också.

Guteillern
0

#3 Restbitar av plaströr, från kabelgrävning eller byggarbeten, brukar man kunna få gratis, dom ska ändå kastas.

Sara
0

Sen är ju både Amhsillertorg och Zoobutiq rena illeraffärer på träffar, utställningar och internet.

Sara

Satmaran
0

Vissa butiksägare är för gulliga. Var nere på hundcenter i Malmö och presenterade Ida och Maya. Ägaren Gunnar ställde massor av frågor och till nästa gång jag kom ner hade han pluggat på rejält, dessutom ringt till Kolmården för att fråga om utfodring, tagit hem illerselar, västselar, små söta transportväskor. Detta är numera min favoritbutik.

Coolt tycker jag när butiksägare engagerar sig för kundernas skull.

Saaba
0

#9 Oj, fler såna vill vi ha!

Faxlin
0

#9: Vilken utom ordentligt bra ägare.

Här i Gävle har vi Tomas på Soders zoo han gör allt för att fixa hem saker bara man vet vad man vill ha ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Gilla
0

Måste bara berätta om idag när jag råkade gå förbi en zooaffär i Södertälje. Var in en sväng o köpte lite kattmynta o får frågan " åhh…vad har du för katt?" Har ingen katt utan 2 illrar sa jag. Nu måste jag höra sa hon…vad äter en sån? Lite ställd över välvilligheten från en affärsinnehavare att intressera sig för illerfoder. Hills o Rc sa jag…om man nu måååste få tag på mat men riktig illermat ska det ju vara. Här…skriv ner vilka så tar jag in sa hon. Mäkta förvånad så bestämde jag mig för att gå hem o hitta upp de bästa matsorterna. Kommer ut ur affären där en kompanjon sitter i solen. "Fick du tag på något roligt?" samma som innan…"Iller…vad äter en sån så vi kan ta hem"

Tycker om affärer som inte trilskas …dit kommer jag att gå fler gånger.Glad

Illercafe
0

# 12. Om du är intresserad av Totally Ferret så be din djuraffär ta kontakt med TEBA så hjälper dom till. Skrattande

Illercafe
0

# Och Zoobutiq finns ju i Landskrona, Skåne  Flört

cannaydia
0

http://www.zoobutiq.se/catalog/index.php ligger väl bara någon mil ifrån dig? Zoobutiq…

elmo
0

Tack så mycket för alla tips och ideér :D

Gilla
0

# 13 Tackar :o)

TanjaS
0

En massa djuraffärer, Rusta, Ikea, sedan har jag rör som jag beställt plancher i de är populära att springa runt med… Men roligast att JÄTTEPRASLIGA plastpåsar. OBS! Då måste man ha illern under uppsikt och vara med och leka ….

Musiken
0

# 12 Tycker illrar om kattmynta?

Ilokay
0

ett till tips på hemagjord leksak är en snusdosa med ris i och strumpa på då såklart;) också en favvis här hemma:)