Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 791 ggr
sokka
0

Husvagnssemester?

Hej!

Tänkte fråga vad ni tycker, om 2 helger ska vi på husvagnssemester över helgen. Min ena syster kommer passa katterna och vovven åker med oss.

Finns en jakthund hos sambons styvpappa med så om Alwyn ska med får han sova med oss i transportburen och hundarna i förtältet och vara med oss i koppel och ute hela helgen och mysa, eller stanna hemma med katterna.

Då sova i ena rummet och lös i lägenheten hela dagarna mellan ca 10-19 o sen sova däremellan i rummet. ( i såfall kommer syrran vara här 2 ggr för o släppa ut/in honom i "illerrummet".

Vad verkar snällast? Hade gärna haft med honom skönt o busa runt i Lysekil liksom!! men kanske är bättre hemma trots allt med tanke på sömn i transportburen då vi inte har plats för något större?

Robinsnel
0

Jag hade låtit honom stanna hemma med illervakt.

AlbaStiffler
0

Jag med, hemma bäst. Känns som en litet för riskabel semester att ha med sig illern. Tänk vad lätt en olycka händer, ni har ju jakthundar med. Illern kommer bli galen och krafsa dygnet runt på en liten transportbur, därmed får inte heller ni sova något. Nä, det kan lätt bli synd om stackars iller, det kan ju dessutom bli påtok för varmt i en husvagn om ni inte har kylanordning i den som ni kör jämt?!

Ragga illervakt för blotta livet! :-)

Faxlin
0

Att ha enbart en transportbur gör att svaret blir stanna hemma med illervakt. Låter som om det är mest humant för illern.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Xannadu
0

Om det är eranhusvagn varför inte göra den illersäker? När jag hade husvagn så illersäkrade jag husvagnen o hade de lösa i vagnen.

MimmieM
0

Är de så, så kan jag säkerligen ställa upp som illervakt om de skulle behövas!

Carpe Diem

AlbaStiffler
0

#4> Är ju rätt svårt att illersäkra säkert när man har massa folk (som kanske inte är illervana) som springer in och ut hela tiden, samt om man har JAKThundar utanför… Själv är jag påtok för nipprig för att våga lita på att det itne ska hända en olycka på en sån setup… :-O

Drömmer mardrömmar bara jag hör ett sånt senario… hehehe

Xannadu
0

#6 man kan sätta lapp på dörren att det finns iller..

Att det är en jakthundar vana med dina illrar?

Har själv haft hamiltonstövare o iller tillsammans o det gått kanon.

Att illersäkra husvagnen var inga problem alls man vet ju vart man ska illersäkra någon stanns i alla fall jag då jag är så gått som uppvuxen i husvang.

fridaas
0

#7 jo att illrersäkra en husvagn borde ju inte vara så svårt.. bara att täta luckor och dörrar så är det ju lugn :P fast jag ärju med uppväxt med husvagn :P

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.