Oxsvans?
Hej!
Jag brukar köpa märgben till min hund men vill gärna variera med något ännu bättre rent näringsmässigt, oxsvans!
Oxsvansen är större och perfekt till hund på den "Stora delen" men i paketen brukar de ligga många smådelar, kan jag ge dom till Alwyn om jag köper det?
Är det farligt med så "hårda" ben för dom? Det är ju inte så jättenaturligt med det för illrarnas del kan jag tänka mig?
Nån som vet?

jag vet inte men kan inte tänka mig att det är bra att ge hundben till iller..
men jag kan ju ha fel..
det beror på hur tjocka ben det är i. om de är tjockare än något under en cm skull ejag inte ge. de kan bryta tänderna på det. Men jag har för mig jag läst om nån som gav oxsvans…

men hur ar det med margben? ar de tillagade/kokta? For en iller bor val inte ata tillagade ben?
// Amanda
märgben köps oftast råa, men de är ju jättestora för en iller

jaha :P Jag tankte att margben var sanadar som man koper i affaren, typ torra eller hur man ska beskriva dem.
// Amanda
nej märgben är skelettben med märg i..du vet som vi har i ryggraden..
Nu snor jag tråden lite.. Kan man ge älgben då?:P Jag brukar köpa det till mina hundar, då de älskar sånt =) Älskar att mumsa i sig fettet och köttet som är kvar på benen. Fast älgbenen kanske är större än illern, så det funkar nog säkert inte.

Jo det är rätt tjocka tycker jag även för o vara iller, tänkte mer om dom uppskattar o göra som hundar, "gnaga" runt om och få i sig sånt som "godis" men de verkar inte vara någon toppen idé direkt när man läser svaren så jag avstår hellre.