Tvättråd puffar
Skulle precis köra igång en tvättmaskin illersaker när det slog mig att jag inte minns vilken temp puffarna sarae tillverkat ska köras i. Någon som vet?

Vet inte vad det ar for puffar, men ar det stoppning i sa brukar val den "klumpa" sig i tvattmaskinen? Jag tvattar iaf kuddar och puffar for hand for att vara pa den sakra sidan :)
// Amanda

jag kör det på 30-40 grader.. men det är ju vad jag kör dom på
Nej dessa puffarna klarar tvättmaskin, letade upp i en gammal tråd att de klarar 40-60 grader så stoppade in dem på 60 grader så får vi se vad som komemr ut :) Hehe nejdå men det är ingen fara. Saraes puffar är kanon!
De borde väl klara av 30* iallafall tycker jag, men då en tvättmaskin liksom slår tvätten, så finns nog risken som #1# säger att innanmätet klumpar ihop sig till en boll. Men en handtvätt borde den tåla.

klumpar det ihop sig borde man kunna prova att torktumla med tennisbollar som man gör med dunjackor och dunkuddar.. eller?

det kanske man kan ja! smart. Dock ar jag en mastare pa att krypa allting i torktumlaren dock >(
// Amanda
Kan meddela att puffarna överlevde att bli tvättade i 60 grader och stoppningen är exakt som den var innan, inte det minsta klumpad.