Godis och foder
Tankte bestalla hem lite godis till illern eftersom jag inte gillar utbudet pa djuraffaren och undrar om folk har erfarenhet av foljade godis;
8 in 1 Daily Vitamin Treats
The Natural Ferret - Chicken Chooks
Bandits
Ferret N-Bone Chew Treats
Funderar ocksa pa att bestalla hem foder, bl.a. detta, men jag ar inte saker pa att det ar sa bra nar det star ris och majs och potatis i innehallsforteckningen..
Har nagon tips pa ngt annat foder som gar att fa till England tas det tacksamt emot :)
// Amanda
Jämfört med andra torrfoder är totally ferret verkligen bland de bästa. Så ska du ge torrfoder skull ejag rekommndera det.
Totally ferret kan du även köpa i sverige på www.teba.se.
Godisarna du nämner har jag ingen erfarenhet av. Jag tycker skalad gurka är bäst.. sockerfritt och mest vatten.. Inte så mkt dock med tanke på att det är lite fiber i.
jag gillade inte totally ferret för jag tyckte mina illrar blev dåliga i magen av det… Däremot har det funkat bra med vitalinet. Nu blandar jag orijen o vitalin men orijenet är nog lite för starkt det också- tycker inte dom är helt bra i magen… :/
Jag har använt mig av bandits, men ger bara en halv nån gång ibland. nu ger jag nästan aldrig det. Kör med b-vitamin, groddolja eller hundgodis som är mycket populärt… Ger inte så ofta då jag inte tror det är något optimalt godis…
Sajtvärd på Iller.ifokus

Ok, kan man fa tag pa vitalin fran nagon internationell/engelsk sida tror du?
Jag kor pa Ferretone som godis, men har markt att de ar mer ivriga att lara sig saker om de far sant som de kan springa och gomma och spara tills att de ar hungriga :P
// Amanda

Hittade fodret som saljs pa djuaffaren nu ocksa James Wellbeloved Ferret Complete. Ser detta ok ut? Tycker att vetet hamnar lite val hogt upp pa listan..
Ferret Complete
Ingredients
Turkey meat meal, ground whole wheat, turkey fat, fish meal, turkey gravy, natural potato protein, sugar beet pulp, full fat linseed, vitamins & minerals, manno-oligo-saccharides, extract of yucca, preserved with antioxidants natural vitamin E and vitamin C.
Contains:
Min 26% turkey, min 26% vegetables.
Typical Analysis:
Protein 36%, oil 19%, fibre 3%, ash 9.5%.
Available in 750g, 2kg, 7.5kg and 20kg.
// Amanda
#4 detta var det största fodret här förut, men det slutade säljas i butik och nu finns ett lite större utbud. Jag har alltid gillat ferret complete pga att bitarna är lite större och blir inte lika smuligt när dom äter. Mina var bra i magen av detta men jag vet inte hur det är om man jämför med dom andra fodren.
#3 tror vitalinet finns på nån engelsk sida men vet inte vart du kan hitta det tyvärr…
Sajtvärd på Iller.ifokus

#2 Vad är det för hundgodis du ger?
jag brukar kolla i vanliga mataffärer och köpa typ schmackos eller nåt annat som man kan bryta små, små bitar av. pegasus tex är helt galen i det här godiset o är jättesmidigt eftersom man kan just bryta det i pyttebitar
Sajtvärd på Iller.ifokus

Ok ok. Värt att testas!

Hmm.. kollade pa Totally Ferret som saljs pa Teba, och det verkar inte vara samma foder som det engelska. Men har hittat Vitalin i en engelsk web shop, sa jag ska nog kora pa det och blanda med det engelska totally ferret eftersom det ar det han kommer fa blandat med kanin och kyckling nar han ar pa "semester"
// Amanda
Jag ger mina en blandning av totally och royal canin (kattunge) men har inte riktigt fått rambo att äta det =o( Så häromdan köpte jag whiskas för kattungar (vet att det inte e nåt superfoder) men va tvungen att testa nåt annat för att få Rambo att äta. Och direkt börja han knapra i sig. Vet att det inte e så bra men viktigast e iallafall att han äter enligt mig.
Sen brukar dom få lite gurka som jag lägger i en balja med vatten så dom får "fiska upp det". Sen älskar Tyson kattgodis med mynta =O)