Semester då!
Ja eftersom vi har djur av 3 olika pälsiga sorter här hemma så kan vi sällan åka bort länge, så nu ska vi ta en liten semester under helgen, det blir såhär:
Vi åker tidigt (runt 6 tiden) imorgon mot Skövde (vi bor i stockholm), är i skövde i stort sett hela dagen, åker tillbaka mot örebro och stannar på hotell där under natten, på söndagen så är vi i örebro hela dagen, kanske stannar vi vid eskilstuna på hemvägen på parken zoo. (jag är väldigt intresserad av komodovaranen!) och vi lär komma hem sent på kvällen.
Den tiden klara Cinkajou av att vara själv va? Han har en vattenfontän som jag ska göra rent och kolla så att filtret inte är för smutsigt och eventuellt byta.
Så fyller jag på matskålen så att den blir helt fylld.
Jag är lite orolig för att han ska hitta på bus medans jag är borta som han kan skada sig på… Eftersom han har både låda, matskål och vattenskål samt en sov/mysplats på övervåningen i hans bur så kan han ju vara där, men det skulle kännas så elakt att låta honom vara där hela helgen.
Så jag ska städa hela stugan istället och ta bort allting som han kan tänkas göra sig illa på.
Låter det ok? Jag tänkte eftersom det är så kort tid, han är ensam typ 2 dagar och en natt :)
så länge har jag lämnat mina ensamma. oftast har jag iof nån snäll förälder som kollar till dom o kanske går ut lite med dom under någon av dagarna… Tror han klara sig fint :)
Sajtvärd på Iller.ifokus
#1 Så bra! Ska ta ut alla hans leksaker ur gömställerna så han har något att hålla på med också, tihi :D. Så ska jag hitta något fint åt honom från skövde eller påväg hem :).
Föressten, någon som kan rekommendera någon bra zoo affär mellan skövde och stockholm som säljer illerfoder? Jag börjar få slut på det nu :), det jag har räcker i typ 2 veckor, men bättre att köpa nu än att komma på det typ en dag innan :)

AMHS-illertorg finns ju i Skövde. De skall dock till HC-träffen imorgon lördag.
Finns Vitalin att köpa i örebro. Hungryferrets har ett av sina lager där.
Det är jag som har lagret i örebro. Men just nu är jag i frankrike så jag kommer inte hem förän på torsdag nästa vecka.
Det finns fler lager i sverige från Hungry Ferrets. Ifall du bor nära något av de?
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
Ja nu är jag hemma igen! Åh det var så skönt att komma hem, det var jobbigt bara att vara borta från Cinkajou i knappt 2 dagar!
Jag köpte 4 små bollar och en större boll till Cinka, även en hörntoalett och en vitaminspray för illrar om det skulle behövas i framtiden, man vet alldrig!
Passade även på att skaffa en "här vaktar jag" skylt o sätta på dörren!
Det var en riktigt kort semester och en massa bilåkande. Men Skövde var jättetrevligt! Vi fick komma till de som har lägenheten som min syrra ska flytta in i, det var en fin liten lägenhet, och området helt underbart! Hunden Jack följde med och plaskade runt i en massa sjöar vi åkte förbi!
Har lite bilder men de kommer sen i en annan tråd :), nu måste jag städa efter Cinkas bus. När matte var borta så var det ju fritt fram att busa i toalådorna *suck*, haha!