tass skada
Ayela har varit lite kaxig mot ekorrarna. Bones har bitit henne i tassen så hon är lite svullen. Jag försöker hålla det rent och rent i lådor och på golvet. Sett till att sätta på jodpax och biocaine(special kräm för att undvika infektion,svullnadet ect)
Hon haltar lite och fått en tunn skorpa på tassen. Men det är lite svullet och slår hon i så börjar det blöda igen.
Jag ska till gotland och försöker få med mig illrarna. Men vad tycker ni. Kan en veterinär gör mer som under lättar och snabbar på läkningen eller ska jag bara fortsätta som jag gör. Någon med nått annat tips som kan hjälpa henne?
Kan inte riktigt tänka mig att bandage skulle få sitta kvar speciellt länge ;-)
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Jag tycker (eftersom såret går upp) att du ska höra dig för hos din veterinär, kanske behöver såret sys med ett stygn eller två för att kunna läka ordentligt. Lycka till iallafall.
det är bara ytligt. men jag ringde vetten. de kunde inget göra.
hon busar ju så mycket hela tiden. får henne ju inte att hålla sig lugn. haft henne skiljd från hund och andra illrar ett par dagar så det har fått lite mer tid att läka.
skulle vara så trisst att åka till gotland ett par veckor utan att kunna låta henne vara md ute.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.