Iller iFokus

Iller

Etikettberättelser
Läst 362 ggr
kitty
0

Melker mötte en padda

Japp, jag och en vän var ute på skogspromenad med Melker. Han går utmed rabatterna och nosar när han plöstligt vänder sig om och skuttar iväg med en padda i munnen. Han bar den jätteförsiktigt och var på väg bort tillett träd där han skulle "gömma" den.. Jag efter för jag vet att den snart skulle smaka väldigt illa…

Men, jag var för långsam och plötsligt sdläpper melker paddan och börjar fnysa och rulla sig i gräset..Stackare

Lite senare möter vi en till padda på vägen, Melker sticker fram nosen men han rynkar snabbt på nosen, abckar och springer därifrån

Saken lilla, nu har han lärt sig i alla fall.. Han lät sig även bäras en lång bit efter detta och mös ner sig i tröjan..

Det är väl itne farligt med "padda"?

Robinsnel
0

#1 Bra info! det visste jag inte…

Faxlin
0

#2: joho det visste du visst. För det har jag berättat tidigare på iFokus. ;-)
Och du sa samma sak då. hihi

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Robinsnel
0

#3 antingen är du eller jag dement, vem är äldst? :p

skrollan
0

putt

kitty
0

aha ok..bra att veta..

men han ahr inte dreglat och haft sig.. han kliade sig lite ett tag men efter det har han itne gjort något mer.. han dricker ju vatten, täer och sover som vanligt..

skrollan
0

putt

Sara
0

Han trodde nog det var en pipis.. *fniss*

Sara

werner
0

Oftast får spec hundar skakningar/darrningar och överproduktion av saliv när dom äter/hadskas med paddor, slemhinnor, hals och nos kan påverkas av giftet som ger dom en domnande effekt så dom får svårt att svälja men tyvärr har jag hört om hundar som vart tvungen att drenera vätska för dom fått paddförgiftning i käkarna och även en tjejs terrier valp som hade lite för svagat immunförsvar eftersom att hon inte fått tillräckligt med di av sin mamma under den kritiska valp perioden dö pga hjärtflimmer av paddförgiftningen, otäckt det där..