Sy sele
Sitter och har trakigt, sa jag tankte att jag skulle ta och sy en sele :D
Ar det nagon som har en beskrivning pa en H-sele, och forslag pa material osv? :)
// Amanda
Jag köpte gamla överblivna väskremmar på en väskaffär. Där har dom ofta reservremmar av alla möjliga material. Jag gjorde en sele i lack bara för skoj skull… :) Har inte använt den ute
På väskaffärer kan dom även ha extra spännen och hakar om man vill sy hängmattor också.. :) Brukar få köpa dom billigt här i stan
Jag mäter själv upp vad jag tror blir lagom på en iller
Sajtvärd på Iller.ifokus

Nej vad smart! :D
Gor du sa att man kan andra storleken da? Tankte eftersom killen fortfarande vaxer.
// Amanda

Knycker lite av din tråd Musiken, hoppas det är okej.. Jag tänkte sy en sele jag med ;)
Jag funderar på att göra en sele som smälter in i medeltiden.. Men har inte någon aning om vilken sort som lämpar sig bäst, eller material…?

Det ar helt ok! Jag skulle nog ha satsat pa tunna laderband eller flatade band i ngt starkt material :D En 8-sele ar val ganska traditionell ocksa? Tror Satmaran har ngr snygga som hon har gjort.
// Amanda

http://kanin.ifokus.se/Default.aspx?ArticleId=c5766ca6-83eb-4a4b-8f23-298db135ff9b
Hittar mest bogselar när man söker på h-sele. konstigt.. Men kan väl bero på att det är en såpass enkel konstruktion.. Det svåra är väl att sätta fast spännen, tror jag..
Länkarna från sanell är inte så lättförståliga, men ger kanske några idéer…
http://iller.ifokus.se/Default.aspx?ThreadId=713cd291-2322-4307-a3c4-89cf9825e440
Massvis av inspiration härifrån! :D

#4 jo, ajg såg nån bil på dem.. :P Ska se om jag kan hitta den tråden.. :)
jag gjorde hål med en riktig håltång så man kunde ändra storlek. :)
#3 jag skulle köpt läderband och satt på något snyggt metallspänne eller nåt på som en fin detalj.
Sajtvärd på Iller.ifokus

Jag har sytt en del selar… orkar inte beskriva hur men du kan få se en bild=)

Far man stalla lite fragar da? 
Om du har lust att svara;
hur langa band anvander du ungefar?
vart far du tag pa spannena?
hur ser de ut pa undersidan?
Tror att jag har listat ut resten sjalv :P
// Amanda

Det går åt.. hmm.. en meter kanske per sele, spännena har jag hittat i tygaffärer, finns inte alltid i alla men jag har passat på när jag sett dom. Undersidan ser ut.. sådär, inte bästa bilden, orkade inte anstränga mig=p

Toppen! Tack sa mycket! Da blir det till att leta syaffar imorrn! :D
// Amanda