Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 512 ggr
Ceciliaolucifer
0

Foderautomat

Är lite sugen på en sån här faktiskt :)

Det är en foderautomat med två enskilda timers och kylblock. Så praktiskt taget så kan man sova borta en natt och barfillrarna får sin mat på morgonen fastän man inte är hemma!

FerretCrow
0

ja men det är ju super smart=)

LiindaLarsson
0

låter mna inte maten vara framme helatiden eller?

Gilla
0

Här skulle det inte finnas ett spår mat kvar på morgonen om jag inte var hemma o ställde fram frukosten.
Det säger glufs o sen är det soprent i skålen.
Tom vegetarianen Marw har börjat äta kött.

Sen står ju torrfodret framme hela tiden så skulle Chaos bli vrålhungrig…då tror jag att han skulle äta.
Jag har sett honom äta EN bit 3 gånger så det går nog ner om det måste ;o)

Vore jag inte hemma…ja då skulle automaten vara super :o))

Aviendha
0

Smart sak att ha tycker jag =)

#2 som jag fattat det så serverar man inte köttet hela tiden om man ger dem ren BARF, men jag kan ju ha fel. Om inte annat så skulle det vara riktigt smart om man har "både-ochare" hemma. Om man vill att de ska få sitt kött på morgonen, men kommer hem på eftermiddagen så kanske man inte vill ställa fram köttet på kvällen. Bara min tanke.

TottsiGirl
0

Hmm vilken smart grej, var har du hittat denna? och vad kostar den? de låter ju som en kanongrej om den fungerar och får vara ifred för illrarna så dom inte busar sönder den totalt ..

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

FerretCrow
0

#5 ja problemet skulle kanske vara kött tokiga illrar som känner lukten igenom och her sönder den

Norrskenets
0

#6 haha det skulle Rasmus garanterat göra, helt galen i kött=)

Ceciliaolucifer
0

#2 Torrfodret står framme dygnet runt. Men jag är väldigt petig när det kommer till Barfandet då jag inte vill ha det framme dygnet runt. Dem får ordentliga portioner som står framme 2-3 tim åt gången och sen slängs det och dem får nytt.

#3 Dem äter som en häst här hemma ;) och det är underbart och se hur dem verkligen äter ordentligt.

#4 Precis! :)

#6 En mätt iller har inget intresse av mat, får den för lite så kan jag tänka mig att dem går lös på maskinen, med all rätt ;) Så det oroar jag mig inte för.

#5Foder Automat - Genialisk! Catmate Automatic pet feeder C20
Den perfekta lösning om du skall åka bort 1-2 dagar.
Automaten är gjord för att mata en till två katter eller små hundar när du är borta under dagen, kvällen eller över helgen. Maten hålls fräsch i de två lätt rengörliga behållarna som sluts med var sitt skräddar sytt lock och kyld med en inbyggd isblock. Sätt timern på varje lock att öppnas vid önskad tid, upp till 48 timmar. Automaten är konstruerad från hög kvalitets hård plast.
Drivs med ett AA batteri (medföljer ej).

Mått på skålarna: 12 cm x 13 cm och 3,5 cm höga. Innehåller ca 480 gram mat

Klicka på bilden för att få en bild på uppbyggnaden…. Pris: 670,00 kr

http://www.zoosajten.se/ListProducts.aspx?cat=143

LiindaLarsson
0

Torkar inte barför inne i den där

Ceciliaolucifer
0

#9 Torkar barfen i kylen? **NEJ
**Borde det då torka om behållaren är sval/kyld? NEJ

Markerar så att du ska förstå.

LiindaLarsson
0

trodde inte den var sval tänkte att det bara är som ett lock som ligger över maten,, jag förstår nog utan markerningar ^^