Dominans eller ilska?
När jag var på miniträffen i Ånge i helgen så gjorde Avi något jag inte sett förr. Hon stod i en valphage, och när andra illrar sakta närmade sig för att nosa på henne så skakade hon i kroppen, och började krafsa upp gräs.
Inte så att hon grävde upp det, för hon släppte inte den andra illern med blicken, utan hon mer sprätte. Detta kombinerades med något hugg och väsning. Oavsett om det var hona, hane eller valp.
Min lilla tant som på förra illerträffen hade jätteskoj med andra illrar.
Vad tror ni att det var? Vi tolkade det som ilska, men det kan ju ha vart en dominansgrej med? Det udda var just gräs-sprättandet..
Lite som en hanhund som sparkar gräs efter en markering.
Har ni sett det förr?
Paulina
Jag tolkar det som stark upprördhet eller liknande. Precis som du skriver så ville hon antagligen gå på den andra illern eller var rädd och moppsade upp sig.
Sara

som jag sa på träffen kan hon ha blivigt mer reserverad mot andra illrar i och med skadan hon fick

Så gör Elliott när han blir riktigt arg, han argpoppar gärna till det..

Så ser Lurvas ut när han får syn på en katt som är där han inte tycker att den ska vara. Då är han riktigt arg när han gör så.
så gör alla mina 3 grabbar när de träffar nya illrar. Tex när jag hade Cato hemma, innanför ett galler så gick dom andra runt och krafsade och vispade med svansen som dom ofta gör i samband med krafsandet.
Mycket arga skulle jag säga…
Sajtvärd på Iller.ifokus
Bernard gör så när han ser Bernard och då är det bara DÖDA som gäller.
#6 Menar du inte Theo nu? eller blir han så arg på sig själv? *fniss*
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
#Bernard blir så när han ser Theo ;) rätt..