Iller iFokus

Iller

Etikettavel
Läst 924 ggr
Maathilda
0

Min illervalp!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag hämtade jag min illervalp Hugo :) Han är så söt o liten. Här kommer 2 bilder. Lite dålig kvalite för jag tog dem med webbcamera. Men det kommer mer bildernån gång när jag har hämtat min kamerasladd :)

Maathilda
0

en till

Aviendha
0

Vilken liten plutt! Grattis! Hur gammal är han? *nyfiken då han ser så liiten ut, min kille vägde 830 g vid 11 veckor*

Maathilda
0

Jo , han e ganska liten , men han är nästan 9 veckor :P

Aviendha
0

okej =) han hinner nog växa på sig så fort att du knappt hinner blinka ;)

Maathilda
0

Eller det e vad säljaren sa.. Tack föresten :)

Maathilda
0

#4 haha :)

villhailler
0

sööööt

Sarah
0

Skulle sätta en lilltå på att han inte är äldre än sex, max sju veckor…

cannaydia
0

#8 undernärda/valpar som haft brist på tillgång till ordentligt med foder kan vara småväxta.

Var kommer lillGrabben ifrån? ser fram emot fler bilder :-)

HannaM
0

Håller med du #8 han ser inte gammal ut. Men som sagt, han kan ju haft taskigt foder eller helt enkelt bara vara liten

Faxlin
0

Naw lill gubben vad söt han är. Men som det sagts tidigare, han ser inte ut att vara hela 9 veckor. Även om det är svårt att svära på med ett par bilder att gå efter. Men grattis till nya familjemedlemmen.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Maathilda
0

#9 Han har fått ett kattungefoder där. Men nu får han riktigt illerfoder. När jag fick han så hade han väldigt löst bajs. Men när han fick illerfodret va bajset inte alls så löst längre. :D Han e ganska liten, ska försöka väga honom imon o se hur mkt han väger.

Det kommer såklart mer bilder :)

#11 Tack så mkt! :)

Jenahbella
0

grattis till valpen! :) en riktig sötnos! :)

Maathilda
0

#13 Tackar :)

HannaM
0

Fått någon bra vikt? Jag vägde min tös idag, hon är åtta och en halv vecka och väger 555g. Tänkte om du behövde något att jämföra med.

Jenahbella
0

min alou vägde bara 472 vid 8 veckor :) hon va me liten :)

Faxlin
0

#12: Ser fram emot fler bilder sedan då :-) Man blir aldrig trött på att titta på iller bilder :-)

Audiatur et altera pars

Maathilda
0

Lite mer bilder :)

Maathilda
0

Kan inte va still x)

Maathilda
0

:)

Maathilda
0

Trött efter han lekt :)

Faxlin
0

#20: haha, ja sådana foton är det vanligt att man får på de små liven :-)

Audiatur et altera pars

Maathilda
0

Dessa va dom enda bra bilderna jag fick , tog ca 15 bilder. Hah :)

Norrskenets
0

Grattis till din nya familjemedlem! som dom ovan skrivit han kan inte va gammal, fick du inge födelse datum på honom?(dom kan ljuga om det förståss men ändå..)

Jenahbella
0

åh så söt han är :D saknar första veckan då vi fick alou :P det e så speciellt när dom e så små, ena sekunden busar dom, andra sover dom nästan livlöst ^^

lillspindeln
0

eller med våran falcon som är 10 ½ vecka väger 1100g Skrattande mammas lilla klump

Maathilda
0

#27 Ok , haha :) Det e la ganska mycket :P hihi.. Ska försöka väga min söting idag tror jag Glad

villhailler
0

längtar till en liten bäbis

JossanH
0

så himla söt. på bild #22 ser han extremt valpig ut. Skulle också tippa på runt 6 veckor…  Väldigt söt iaf :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Maathilda
0

Har vägt han nu :)  Nu är han "10" veckor.. Som säljaren sa..

Han väger ca 550 gr.. Men han har gått upp i vikt , det e ju bra.. :D Han är ett riktigt litet matvrak XD haha

Men hur gör man med vaccinationssprutan om man han nu kanske inte är 10 veckor ?

Sara
0

Jag skulle nog vänta några veckor med vaccination. I din bildtråd ser han inte ut att vara 10v.

Sara

HannaM
0

#31 han är grymt liten om det stämmer med åldern… det var ju vad min tös vägde när hon var 8 veckor och fyra dagar… och tjejer är i allmänhet mindre än killar då

JossanH
0

#31 oj, det var lite på hane! kan slå vad om att han inte är mer än max 7 veckor…. Skulle som sagt vänta några veckor till och sedan vaccinera för att han helt säkert får fullt skydd.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Maathilda
0

#31 Jo , jag ska nog vänta :)

FerretCrow
0

nu är det ju faktiskt illrar som kan vara extra små vid denna ålder, dom kanske varigt den svagaste i kullen med mera. så istället för att disskutera så säger vi grattis till ny tillskottet=)

JossanH
0

#36 åldern har ju ganska så stor betydelse som hon själv har skrivit så ska hon nu vänta med att vaccinera för vaccinet ger ju inte fullt skydd om det skulle vara så att den är under 10 veckor… och det tycker jag mfl är en viktig diskussion för illerns bästa.

#31 Att han går upp i vikt är jättebra! Du kommer märka att han mer eller mindre inte kommer göra annat än äta o skita så som små valpar gör… och växa så det knakar. Ta många valpisbilder nu för rätt var det är så har han blivit en stor herre :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

FerretCrow
0

som jossan säger, ta massvis av bilder för tiden då dom är små går otroligt fort