Iller iFokus

Iller

Etikettoff-topic
Läst 582 ggr
FerretCrow
0

System kamror

Hej på er alla

jag vill bara höra vad ni har för olika system kameror?

jag vet ju att så många har sådanna här inne och får så otroligt fina bilder.

vad är det för märke och vad fick ni betala för den?

kramar erika

Telefonkontakt
0

Canon eos 400D. Tror att jag gav 7000 för den för ett år sedan. funkar jättebra

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Sarah
0

canon Eos 40D. Köpte den när den var ny så den gick på 11500 för huset. Billigare nu. Mycket bra kamera. Annars är dess föregångare 400D helt ok.

FerretCrow
0

har hittat canon eos 350D för 3000kr vet någon om den är bra?

fridaas
0

jag använder mig av en nikon d40 med ett 18-55 och ett 18-200 objektiv

köpte den för 3900:- funkar väldigt bra som en nybörjar kamera

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

FerretCrow
0

#4 vad ingick i det då batteri och allt eller?

fridaas
0

Sjävla huset ingick, batteriet, laddaren och ett 18-55mm objektiv

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

UlrikaG
0

#3, 350D är föregångaren till 400D som är föregångaren till 450D (40D är efterföljaren till 30D)

350D är en mycket bra första-gångs-system och canon är ett bra system att köpa in sig i.

Den har alla möjligheter att ge dig de utmaningar du känner att du vill ha för att antingen ta steget vidare, eller helt enkelt bara leka lite.

Mitt förslag är dock att införskaffa ett BG-E3 till, batterigreppet, då kameran kan vara lite liten.

Du får en bra kamera för de pengarna :)

Sarah
0
TottsiGirl
0

Jag har en Canon 350D funkar helt utmärkt för mig

Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

FerretCrow
0

#9 hehe ja då får man sew om man kanske köper sig en sådan då man ska till staden över helgen och shoppa, men det lär sluta med att man handlar åt pojken=P

BamBam
0

Om du är nybörjare när det gäller systemkameror, så skulle jag tipsa dig om Canon eos 400D. Det är  en väldigt bra förstagångskamera då den är ganska lätthanterad och simpel men man kan utvecklas väldigt mycket inom fotografering. En 400D kostar allt mellan 4.000-6.000kr nu, det gäller att leta på rätt ställen. Lycka till!

ferretgirl
0

Brukar låna min sons Canon EOS 350D, och den tar jätte bra foto. Det är en bra förstagångs kamera om man inte är van vid systemkameror, och det går snabbt att lära sig på.
Har nu köpt en egen kamera, en Canon EOS 400 D som jag vet även den tar jätte fina foto, den är lite mer avancerad än 350:an. Men jag tror att jag snabbt ska komma underfund med även denna kamera.

UlrikaG
0

#12, det kommer gå som en dans ;) de är extremt lika, inte mycket som skiljer de olika husen åt :)

FerretCrow
0

det blev tyvärr ingen denna shopping runda då vi handlade så mycket annat under stress så jag vill ta mig tid att kika senare=)

BamBam
0

http://www.flickr.com/photos/28385455@N04/

Bilderna på min Flickr är tagna med en Canon EOS 450D. Riktigt bra kamera. Snäppet vassare än 400 och med många roliga funktioner. Kostar dock runt 8-10 tusenlappar.

FunkyShrimp
0

om du ska ha kamera, köp Nikon! :P fan bästa kameramärket som finns ever! ;D

D60 ska tydligen vara riktigt bra =) funtar på att köpa en. Inte så jättedyra heller. runt en 5000 kanske?

Musiken
0

Jag har en Nikon D80. betalade val 9000 eller nat nar det begav sig.

UlrikaG
0

#16, Det skulle vara intressant att veta på vad du grundar ditt påstående om att Nikon skulle vara det bästa kameramärket?

repekka94
0

OT???

FerretCrow
0

#19 ????