Iller iFokus

Iller

Etikettmedlemmars-illrar
Läst 2293 ggr
Satmaran
0

Välkommen Salami!

Nu har vi hämtat en liten söt tomtepojke :)

Allt går bra och han har bekantat sig med mina tre damer.

Ida bryr sig inte om honom alls, Maya är vansinnigt nyfiken, men blev stött när han norpade hennes "nallis", då fick han ett par tillrättavisningar… Ha ha, den lille skiten vann ändå och bar stolt iväg med nallis ;) Det är tåga i honom i alla fall!!! Salsa blev först rädd för honom men nu leker dom som syskon. Skönt att det inte blev storstrid!

Min son tycker att det är på tiden att han får en annan grabb i huset och döpte snabbt valpen till Salami, efter en klumpig hund i Tom & Jerry.

Salami har fått ett bad, som tycktes vara uppskattat! Han är inte rädd för vatten i alla fall :) Vi gillar den lille korven och tror att han kommer att passa in i gänget.

Foto kommer senare, för jag har tagit massor av suddiga bilder som inte duger. Så nu får det vänta tills han har lugnat ner sig en aning ;)

Jenahbella
0

va roligt! :) grattis till den nya familjemedlemmen! :)

Satmaran
0

Glömde tala om att han redan varit på lådan 3 ggr :) :) :)

Prickfri än så länge alltså… WOW!!!!

Jenahbella
0

en duktig kille :D

Norrskenets
0

Grattis till er nya familjemedlem!=D 

Meh! Att du inte skvallrat nått till mig, nu får du pm:a mig så ja får veta lite mer om er familje medlem;)

Kan knappt hålla mig, vill se bilder på sötisen!=D

Faxlin
0

Grattis vad skojigt för er. Ser fram emot bilder.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Satmaran
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tackar tackar!!!

Nu fick jag tag i den lille illbattingen, så här kommer en fin bild på vår nya kompis :)

Jenahbella
0

nämen gud så söt Kyss

Satmaran
0

#4 Lite hemlisar får man allt ha ;) hi hi*

Ska så klart berätta allt! pm:ar strax!

Jenahbella
0

#8 :O men jag vill ju me höra :( *nyfiken i en strut*

UlrikaD
0

Grattis till pojken!! Men du kan väl inte bara berätta för illler-tjejen. Vi då???Flört

Ceciliaolucifer
0
Satmaran
0

Oj! Var det fler nyfikna!!!?

Jag råkade snubbla över denna lilla godbit när jag snokade efter en lämplig kavaljer till Maya för nästa år. Hittade en jaktiller från Australien, men han skulle säljas inom kort :(  Men det visade sig finnas en liten pojke som var resultat efter de båda Australienarna, så då måste man ju bara dit och sniffa på den lille ;)

Salami charmade oss direkt med sina stora pigga ögon, så det var bara att packa in honom och åka hem.

Ja, det var det hela, i korta drag. Impulsköp alltså!!!

Norrskenets
0

#6 Åhh så otroligt söt han är *dreggel*

#8 Okej=)

UlrikaD
0

Häftigt med en iller med australiskt påbrå.

Satmaran
0

#14 Ja lite ovanligt i alla fall!

Ska bli kul att se hur han artar sig när han har växt till sig ;)

För att vara 8 veckor är han ju lite klen, jämfört med de hanar jag själv fött upp. Men nu ska han skämmas bort med mumsig mat =D

Aviendha
0

Grattis, vilken sötnos! Ja, mata mata upp liten tomte hehe

Norrskenets
0

Lillan, kom nyss på, ska ni komma på änglaillern?;) på jultema utställningen i november;) skulle nog garanterat vinna.

LiindaLarsson
0

OJ så fin han var :) grattis

fridaas
0

Grattis till nykomlingen :)

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Satmaran
0

Salami somnar i mattes knä :)

Satmaran
0

Närbild på Salami, han var helt slut efter att ha suttit fast i min pojkes finger :P

Satmaran
0

Såååå pömsig så!!!

Satmaran
0

Nu måste vi visa en stor, fin, vit haklapp.

Satmaran
0

och sexiga vita knätofsar ;)

Lenore
0

Åh vad fin han är Lillan! Jag älskar tomtar! ^^

Satmaran
0

Skickar komplimangen vidare till busfröet :)

Ni kommer väl till Svedala på söndag, så att jag får träffa er????

Jenahbella
0

knätofsarna va såå sexiga, alou dreglar här hemma ^^

Sara
0

Grattis!

Sara

Norrskenets
0

Vilken sötnos, har han redan börjat testa er?;) tänkte på inlägg #21

Lenore
0

#26 Tyvärr kan vi inte komma! Jag hade jättegärna velat men jag har fått så ont i ryggen och har en del sammandragningar så det är nog bäst att stanna hemma. Hade varit roligt att träffa er igen och få se er fina tomtepojke men det får nog vänta till lillsnuttan har tittat ut. :(

[Cute]
0

Grattis till den nye päls bollen :D

Mynta hälsar så gott!

Kram från oss

Satmaran
0

#27 Aaah!!! Jag håller med A'lou, knätofsarna är sååå sexiga ;)

#28 Tack sara :)

#29 Nja testa och testa? Tycker väl att Alex får skylla sig själv, lite om han ska hoppa omkring och låta Salami jaga honom!!!? Men annars är det bara lite osäkerhet, han vet inte hur hårt han får ta, men lär sig snabbt. Han är ganska lyhörd och blir lugn och fin när jag pratar snällt med honom, smeker honom över hela kroppen och framhärdar med att gos ÄR mysigt. Redan nu söker han upp mig och vill upp i soffan hos mig :)  Jag pillar mycket runt nosen och vill kika på tänder, så korven tycker att det är bökigt med mina fingrar i munnen, hi hi!   Ja alla har vi våra små knep för att få pälskorvarna bitfria ;) Nu jobbar jag mest för att han ska känna sig trygg och ordentligt mätt!!! Han ska veta att jag inte är farlig, så jag andas varmt i hans päls över nacken och sen är det massor av gos och massage! Han somnar gott i mitt knä, så det bådar gott.   Ingen lek alls från min sida i detta läget, leka kan han göra med tjejerna!!!  Det bästa vore om Alex kunde hålla sig till samma regler! 

#30 Oups!! Är det så nära redan, så att du har foglossning och förvärkar???   Då är det bäst att du tar det lugnt!!!  Trist att vi inte kommer att ses på söndag, men jag får väl tåla mig tills prinsessan behagat anlända ;) :) :)

Kram på Nintendo som fyller 1 år i morgon ( torsdag ) Ge henne en stor puss från oss!!! Kramis från alla oss till alla er :)

#31 Tack Carolina! Ge Mynta en megapuss från oss också och kram på hela familjen :)

Lenore
0

#32 Nintendo tackar för pussen och pussar gammelmatte tillbaka. :)

Nära och nära, jag har tre månader kvar men har haft sammandragningar sen vecka 20 och varit helt sjukskriven för hotande förtidsbörd sen vecka 23. Enligt ordination ska jag vila och inte anstränga mig, hur lätt nu det är. :P Foglossning har jag kännt av sen vecka 25 ungefär. *suck* Får verkligen hoppas att sessan är punktlig och kommer på angiven dag eller kanske en vecka tidigare men det återstår att se. :P

Norrskenets
0

#32 Jaha på det viset, ja då är det själv förvållat;) Låter helt underbar er grabb=) hih förstår att Alex har svårt att hålla sig, roligare att busa än att bara sitta still om man har sån energi i sig som barn har;)

[LiisaDagger]
0

GRATTIS!

Faxlin
0

Ohh, vad fin han är. Ska bli skoj att få se honom på bild under uppväxten hans.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Satmaran
0

I morse låg Salami och sov ihop med Maya. Jag hade väntat mig problem med Maya eftersom hon blivit så elak mot Ida, men icke!!! Salami verkar snarare ha en lugnande inverkan på Maya som inte är så ettrig längre mot sin gamla mor :)

Just nu råder det frid i huset!!! Yes!!!

Igår var vi på stan och letade material till Salamis egna koppel, vill ju inte döma honom till en framtid som transvestit ;)   Till flickorna har jag gjort fina koppel med scharowskikristaller, men det blir ju lite för mycket bling-bling för en pojke, he he.  Jag hittade inte dödskallar, men i alla fall något mera maskulina silvergrunkor med keltiska snirklar, så nu har jag sytt och pulat färdigt. I dag blir det en liten promenad med Salsa och Salami, så att de får komma ut och visa upp sig.  Återkommer med promenadbilder senare :)

Norrskenets
0

Va sött=)

va ödet, han va det som behövdes för att det skulle bli fred hemma;) Bild på selarna, kan inte skryta så och inte visa bilder på selarna du gjort;)

Satmaran
0

#38 Jo men nu har det precis ösregnat :(  Tänkte att det skulle torka upp lite innan jag tar ut dem för koppelfotografering.

Illrar gör sig som bekant inte så bra på bild när de är dyngblöta, he he!

Madde
0

Gud sicken sötsnos. =))) Han är lite lik min iller Frank Zappa. =))

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Satmaran
0

#40 Nja, blir Salami lika vacker som Zappa, då får man minsann vara glad =D  Korven hälsar och tackar för denna fina komplimang!

Ceciliaolucifer
0

Från Australien? är inte illrar förbjudna i Australien?

HannaM
0

njae förbjudna tror jag inte dom är.. däremot har jag för mig att det är både import och exportstopp på djur…

Jenahbella
0

#37 va skönt att höra att de blev lugnare nu lillan! :)

alou skickar massa pussar och kramar till er! :)

Satmaran
0

Så här blev Salamis koppel, han passar bra i silver och lila :)

Satmaran
0

Salsa fick låna Idas koppel i gult och orange! Bling-bling ;)

Satmaran
0

Här har vi honom! Salami i egen hög person :)

Riktig charmknutte, flera barn var framme och tafsade på honom och han skötte sig alldeles utmärkt!

Satmaran
0

Salami och Salsa i gräset!

[Cute]
0

#47 Han är en riktig snygging lille Salami ;) verkligen fin!

Satmaran
0

#49 Tack! Han skruvar generat på sig =))  Hi hi!

Till Fnuha. Här är en bild på mina koppel, så du kan se hur de är konstruerade, lycka till med pillefixandet ;)

Jenahbella
0

japp nu har ja å göra :D tack så mkt dom e verkligen jättefina :D
vart får du tag på själva snöret? :)

Satmaran
0

Kolla i sybehörsaffärer, tygaffärer, panduro eller segelmakeri.

De små ringarna hittar du i pärlshoppen eller liknande.

MimmieM
0

ska du behålla Salsa??

Carpe Diem

Jenahbella
0

#52 okej :D den som letar han finner :D

Satmaran
0

#53 Suck! Det var ju inte tanken, men men… Ingen verkar vilja ha denna ljuvliga tös och hon är ju så snäll och go. Om hon inte flyttar inom kort, så blir det för svårt att skiljas från henne.  Alex vill verkligen behålla henne, de 2 leker som bästa vänner :)

Hon spräcker min planering, men å andra sidan, så skulle jag absolut inte ha en liten tomtekille heller, hmmm!

Det verkar funka bra med 4 illrar här också. Himmel vad snabbt det går att bli "illeroman" he he!

Jenahbella
0

#55 haha ja en dag har man helt plötsligt en hel drös med pälsbollar som e överallt :D

Satmaran
0

Fniss, det värsta är att man fattar inte vad som hänt!!! Plötsligt vadar man i illrar, hrmpf =))

UlrikaD
0

#57 Förstår verkligen inte vad du menar här.Flört

Norrskenets
0

#39 har ösregnat här med=( hehe nä men dom ser söta ut iaf när dom är blöta;)

Va söta bilder och snygga selar=)

Satmaran
0

#57 Nej just det, he he! Illrar upp till knäna och man fattar inte var i hela friden, de kom ifrån =))

Satmaran
0

Tänkte bara berätta om hur det går med Salami.

Han är helt ljuvlig!!! Inga hårda bett alls, han tar så försiktigt så. Salsa och Salami har mycket energi och busar till tusen, Maya har också blivit valpigt busig och älskar den lille killen :)    Salami är som Salsa en matglad allätare, igår åt de lövbiff mums!

Inget skrämmer Salami. Dammsugaren var spännande och skulle förföljas i hela lägenheten, Bada är buskul!!!

Små olyckor händer här och där och igår hittade jag en bajshög under soffan, grrr!  Men imorse när jag kom ut i köket blev jag alldeles varm av lycka!!! Inte en enda bajs utanför :)

Jag har ställt en låda i vardagsrummet nu och hoppas att valparna ska vilja gå där istället för under soffan.

Tyvärr så varade inte vapenstilleståndet mellan Maya och Ida, så nu särar jag på dem igen, trist läge :(

Vi trivs i alla fall utmärkt med Salami och han tar sig bra, nu känner man att han har lite tyngd, Jag älskar hans vita nos med vita morrhår och han har de allra sötaste vita tassar, Den här grabben är farligt charmig!!!!

Satmaran
0

Helt slut, efter massor av bus :)

Jenahbella
0

haha alou älskar dammsugaren ! :D

åh salami e så otroligt vacker att se på :O
jag måste komma å hälsa på så jag får träffa både honom och er andra! :)

Norrskenets
0

hehe va sött, synd att du blivit tvungen att sära på töserna igen=(

Satmaran
0

#63 Hade varit sååå kul om du kom ner och hälsade på!!!

Du kan väl ta en minisemester till Köpenhamn t.ex och mellanlanda hos oss!!!? Eller varför inte komma till oss när det är Malmöfestivalen??? Vecka 34 har jag för mig!?

Jenahbella
0

#65 jaa jag e ju ledig v 33 - 34 :D
ska gulla lite me sambon så kanske vi kan komma förbi då :D
vi har pratat om att åka iväg nånstans i sverige och bo typ på vandrarhem eller nåt :D vore ju perfekt! :D

LiindaLarsson
0

Det är helt sjuk hur man akn bi så himlans kär i alla illrar jag vill bara ha fler och fler av alla färger..

Satmaran
0

#66 Falsterbo är också mysigt, ni kanske kan hyra en husvagn och placera er på campingen i Falsterbo eller Höllviken!!!

#67 Ja tänk att man har så mycket kärlek att ge!!! Otroligt :)   Salami är mitt livs första tomte, men det var de stora pigga ögonen jag föll för ;)