R.I.P min lilla måne.
[](javascript:void window.open('Slideshow.aspx?Login=ferretgirl&&BinaryId=fe4262a0-35fb-4c44-87fc-5dafefd3991e', 'slideshow', 'width=750,height=550,menubar=0,resizable=1,scrollbars=1'))
Min älskade lilla måne, BellaLuna eller Lina som hon kallades för finns inte längre hos mig. Hon fick akutavlivas i tisdags pga att hon hade fått cancer som spridit sig i hela kroppen. Upptäckte den första knutan på vänster sida av hennes ansikte (denna var jag hos veterinären med). När jag var hos veterinären så undersökte han henne, men det fanns inget att göra då den redan hade börjat att sprida sig. Hon fick sedan fler och fler knutor, vissa stora som prinskorvar, runt om i kroppen. Men hon har hela tiden ätit och druckit normalt och även gått på toa normalt. Och så i tisdags morse när jag vakade, så lät hennes andning väldig ansträngd, så jag ringde veterinären igen. De sa att jag skulle komma in akut med henne, och vid 14:30 tiden fick jag äntligen tag på min son så att körde mig dit. Och eftersom det inte fanns någon möjlighet till förbättring, så blev hon avlivad. Hennes son Kahn letar fortfarande efter henne på de platser som de alltid låg till samman på. Alla 6 fick ta farväl av henne, och alla la de sig ovanpå henne för att liksom skydda henne, det var en fin stund med dem alla.
Sov i ro gumman.
Mamma
Sheere Kahn
Tiffanie
Tilly
Nanooq
Agnez
Jazz

Vad hemskt. Beklagar sorgen!!
jag beklagar förlusten :( när dem är sjuka måste man släppa taget och du gjorde ett bra val.
Tänker på er och skickar massor av kramar..
Beklagar verkligen sorgen

Beklagar sorgen så =´(

Usch vad tråkigt! VAd tråkigt för er.

beklagar sorgen

Så tragiskt :( Illrar får bara inte dö eller bli sjuka!!!
Tänker på er!

Beklagar din sorg!

Beklagar sorgen
Beklagar din sorg.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Så ledsen för din skull. Beklagar så din sorg.
Kramar om
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

hemskt…. beklagar ….
Tänk va vanligt det är med cancer på illrar…..
Beklagar sorgen!
Kram
Sara
Hon har ändå levt länge, hon blev 6 år 10 månader och 23 dagar gamal. Så hon var en gamal gumma om man räknar över det i människo år, om jag minns rätt så skulle det bli 95 år och det är en hög ålder tycker jag. Och hon överlevde sin bror Laban med nästan 3 månader. Men vist, man vill helst ha dem så länge man bara kan få ha dem, och speciellt som hon eller Laban aldrig har varit sjuka med någon annan sjukdom. Det ända de var hos veterinären för var att få sina sprutor och bli hälsoundersökta, och där var aldrig något som veten klagade på.

#14: Intressant det där med omvandlingen. Att man omvandlar ett människoår till sju hundår vet jag. Men hyr räknar man illrarnas år?
Känns lite hemskt när man tycker att en iller på sex år är gammal. Någonstans måste vi komma tillrätta med våra kära illrars livslängd.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Beklagar sorgen!
Det gick fort för hennes systerson Örjan "Rigel" också. Va inne med han några månader innan och när han sen gick bort va hela magen full med tumörer.
#15# har läst någonstans det här med illerns ålde omvandlat till människoår, men kommer inte ihåg om det var här inne eller om jag var någon annanstans och läste det.
#16# Jo, men Rigel var ändå inte så gamal som Lina, och han borde ha fått minst ett par år till att leva tycker jag. Var och väldigt ledsen för att han gick bort så fort och så ung ålder.
Här är ett foto på Linatösen dagen innan hon gick till Regnbågs Bron för att möta sina bröder Laban, Frasse, sin syster Ronja och Aslan som redan finns där uppe och väntar på henne. Hon kommer också att träffa min allra första iller Dino där uppe, men honom fick hon aldrig träffa medan hon var i livet. Han dog i maj 01 som Lina, Ronja och Frasse föddes i augusti 01, Laban föddes i mars 01 så inte heller han fick träffa Dino i livet. Det gjorde bara Aslan då han var född i juli 00, Aslan var bara ca 10 månade när hans kompis dog i ändtarmscancer vid ca 7½-8 års ålder. Viste ingen riktig ålder på Dino, men veterinären gissade på mellan 7 och 8 år när jag fick hem honom i augusti 00 när jag var och kastrerade och vaccinerade honom med tanke på hans tänder och kondition så uppskattades hans ålder till mellan 7 och 8 år.
Många kramar från hela Hillbiörnsgänget. Tänder ett ljus senare ikväll……..
Hillbiörns illrar finns på Facebook.
Tack ska du ha Nettan, tände själv ljus i tisdags när jag kom hem med henne. Ska tända igen nästa fredag för både henne och Laban som då ska begravas på djurkyrkogården där jag har alla mina illrar utom Dino. Han brändes och ligger i en urna jag har här hemma, fick inte lov att begrava honom för Peter. Så han står här på min köpmansdisk tillsammans med foto på dem alla som har gått över. För Dino står där även landsvägsblommor i en vas under hela sommaren, han hittades vid en landsväg i en bur våren 00. Så han är min landsvägsiller.

Tankar kom upp på mina gamla illrar som har gått bort. Tex min lilla älskling Kaisa kom till mig i en dröm och visade att hon förstod varför jag gick till veterinären. I drömmen tittade hon på mig och sen tittade hon bort på sin kullsyster Sally som dött tidigare.. Sally höll på och nosade nyfiket runt en sten i drömmen. Kaisa gick till henne. Det finns en illerhimmel.
Jag känner med dig och tycker att du tog rätt beslut. Många gånger har jag ångrat att jag väntat för länge pga feghet från min sida.
Stort tack till er alla, känner ert stöd för Linas bortgång.