Dum lukt?
Finns det någon lukt som illrar inte gillar?Vi har flyttat, Maxen o jag o han är lös i halva lägenheten men har även ett eget rum som han får vara i ibland, men han river o biter på grinden vilket leder till en förstörd grind och Max får sår i munnen.
Så, hjälp!

Kan alltid beställa en trä grind från ÅsaF;) det ska jag göra snart=)

Vet inte om något som får dem att sluta att kraffsa och gnaga på grinden. Testa med att stta galler längst ner på grinden så han kan se er ävenom han inte kan vara med.
Eller så skaffar du en grind som är genomskinlig helt.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Grinden är genomskinlig.
Han har ett hörn som han gärna gör sina behov i, en lukt som kan få bort honom eller annat tips vore också bra. Killen vill inte sätta en toa där! Jag har försökt att torka o så för att få bort lukt så att han inte uträttar sina behov där, men det funkar ej.

Är väldigt intresserade av en trägrind från Åsa. Har du någon bild?

Här komemr lite tips som kan får bort lukten av toalett:
1) Blanda lite ättika i vatten och torka.
2) Torka med klorinvatten
3) Strö bikarbonat eller bakpulver på stället och torka av med en fuktig trasa.

Går det göra om hörnet till myshörna med en handuk eller filt..?

Ohh, jag har lovat att fota båda mina grindar. Men jag har varit liiite upptagen med valpis fotograferande här hemma och så självklart snuffa på dessa. Och ja mina semester illrar. Men jag ska fixa bilder, jag loovar.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

#7 Japp, längtar att få se dom;)
tack för tipset om rengöring Nea. !
Och att göra om hörnet till myshörnor tror jag att d ska funka. jag har bara simpelt lagt ut små handdukar i varje populärt kiss&bajshörn,,även de ytterst obetydliga(man vet ju aldrig med valpar).resultatet för en dag är ju att han iaf har kissat mitt på golvet ist haha! Dessa "beklädda" hörn har jag under uppsikt, vill ju gärna att det ska funka
På tal om grindar, hoppas det är ok att jag frågar i denna tråden, vart kan man få tag på plexiglasskivor? Skulle vilja sätta en sådan mellan tv-rummet och köket (vi renoverar just nu så vill skilja rummen åt lite och där finsn ingen dörr). Just nu bor våra illrar "bara" på övervåningen åd de inte vågar gå ner för trappan, men jag skulel vilja illersäkra även tv-rummet och ta dem med mig när vi är nere längre stunder och då behöver jag nåt att sätta för så de inte kommer ut i köket :)

Plexiglas kan man köpa på byggvaruhus typ Hornbach, Bauhaus osv. Även Coop-byggmarknad brukar ha.