Katt och iller?
Kan man ha en iller om man har katt? Har just nu två katter och jag har velat haft en iller väldigt länge, funderar på att kanske skaffa inom en snar framtid men jag tänkte höra mig lite för om det går när man redan har katter. Vill inte ta några risker, tänk om dom inte alls går ihop. Hur har det varit för er andra? Kan man skaffa en illervalp när man har två vuxna katter?
Du ska nog vara föreberedd på att katterna kanske inte accepterar en iller. Men visst det finns fall där det fungerar.
Jag har två katter o två illrar. Det går fint. Men se om du kanske kan låna en iller och se hur dina katter reagerar.
låter ju som en bra idé att låta någon med iller komma och hälsa på :)

En kattvan iller då skulle jag rekomendera… för att öka oddsen att det funkar
Det kan funka, men som det var i mitt läge så testade jag med nå polares katter och det var väldigt försiktigt från katterna i början, Kato var mer intresserad i en skräppåsen som låg vid sidan. :D
Men tillsist så vågade Bart även kallat Barre fram och hälsa.
Har varit kattvakt några gånger och haft dom tillsammans och det har funkat bra, dom har busat med varandra en hel del, men som sagt testa innan hur det funkar.

Jag har 9 illrar och 4 katter. Det funkar bra för det mesta. Jag har dock en iller, Lurvas som älskar att jaga katterna. Min lösning är att köket är en illerfri zon med en skiva i dörren som katterna kan hoppa över men inte illrarna. Så ifall katterna vill vara ifred så är de i köket.
kolla in mitt fotoalbum ;)
Vilket är troligast/vanligast, att illrar inte accepterar katter eller att katter inte accepterar illrar?
Vilka fina bilder det va "skrollan" :) Det verkar gå bra för dig att ha både katt och iller.
här hemma tycker jag det är att illern accerpterar katten, för att vi skaffade en albino kille, och han bara älksar katten, att lukta i rumpan m.m. men det tycker inte katten om ;)
Tack :)
Mina katter var 1 år när jag skaffade illrar, har två katter.
Den ena katten gillar att kolla på illrarna medan den andra inte tycker om dem alls. Men det blir inga bråk eller slagsmål. Det funkar, katterna håller sig helt enkelt på avstånd från illrarna:)
En av mina katter brukar gå in och lägga sig och bevaka illrarna när de sover ha ha =)