Singer haltar efter ett hopp.
Ja som jag skrev i ett annat inlägg så är hon en riktig odåga.. Och som lärt sig att klättra på saker det kan man göra med iver, inkl. husses kläder.. Sagt o gjort, jag står o diskar, iller klättrar upp hela vägen te min axel och får för sig att skutta från min axel till en närliggande arbetsbänk är ett briljaaant drag.. innan jag hinner märka vad hon ska ta sig till känner jag ett avstamp och sekunden efter en duns i backen.. Hon har nu gjort ett fall på närmare två meter.. Och har börjat visa hon haltar lite.. typ kan inte springa ordentligt för ena benet verkar ge vika under henne.
Jag plockar upp henne och har kollat leder o ben o tassar o allt, känt riktigt efter överallt, inget tycks vara brutet eller göra ont.. klämmer man lite försiktigt på henne så bryr hon sig inte alls om det men så fort hon är på golvet så samma problem, skuttar två tre steg och sedan ger benet efter o hon landar på mage på golvet men ja envis iller upp o skuttar vidare så klart.
Meeeen! nu har jag jue så klart hållt koll på henne, och ibland är det absolut inga problem med att skutta omkring som en tossig.. Så ja man frågar sig jue, hur illa är det tro? Är det bara jag som oroar mig onödigt mkt?
Skall sägas oxå i samband med att hon som jag skrev i ett annat blivit en odåga, har vi haft våra duster gällande bitandet och duster om annat. Och hon har blivit diciplinerad efter inrådan av andra illerägare med att bli nypt helt sonika.. Kan det vara så att hon har muskelvärk efter allt bråkande? Vi snackar inte om en iller som biter och blir tillrättavisad, utan en som biter, blir tillrättavisad och då hugger 2-3ggr till direkt efter och får veta att hon lever ytterligare en, vilket leder till 2-3 ibland upp till 5 attacker mot mina händer igen.. och ja det blir en ond cirkel… *ångest* Vad göra?

Illrar är envisa djur. Ofta för envisa för sitt eget bästa. Efter ett sådant fall skulle jag omedelbart uppsöka veterinär för att kolla upp så hon inte har några inre skador. Att hon ibland klarar av att fara omkring utan att visa smärta kommer ofta av deras envishet.
Hoppas verkligen att vi ska kunna hjälpa dig med tösen.
Behöver du prata är det bara att ringa mig. Jag pmar dig mitt nummer.
Mvh Åsa
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Den ene ilderen vår gjorde noe av det samme. Han hoppet fra reiseburet sitt (ca atlas 40 str). Vi dro til vetrinæren med dette for han også begynte å halte. Det viste seg at han hadde ryki korsbåndet. Det er noe greier inne i kneet. Vi behandlet det med smertestillende så fiksa det seg selv :)
Håper ilderen din har blitt bedre
Trine