Kentucky omplaceras
Eftersom ingen kan ta alla tre illrar, så har jag beslutat att Kentucky är tuff och har alltid tytt sig snabbt till andra. Medan Boston är lite mer blyg och Monty inte känner till nått annat än mina illrar och trivs bäst med Boston.
Så ska se om det är någon som är intresserad av att ta bara Kentucky, eller om nån vill ha två hanar och kan ta Monty och Boston tillsammans.
Den som är intresserad av Kentucky ska helst ha en iller redan, och isf en hane. Hon har aldrig accepterat honor, inte på mässor, utomhus, hemma hos främmande eller hemma hos mig. Men hanar har för det mesta gått bra. Hon gillar dock inte ljusa illrar. Så du ska ha helst ha en viltfärgad eller mörk silver hane.
Hon funkar bra med katt och hund. Hon är kastrerad, nyss vaccinerad och veterinär besiktigad. Hon är försäkrad hos agria. Chippad.
Hon tycker om att leka och söker gärna människors uppmärksamhet, hon charmar illermänniskor, men inte "vanliga" människor :P Då hon gärna provsmakar första gången hon träffar någon.
Hon var ett riktigt monster som liten, och högg sig fast ordentligt och vägrade släppa. Men i vuxen ålder har hon aldrig bitit mig.
I större utrymmen kan hon vara sådär på lådan, men för det mesta går det bra. Men hemma hos strumpan kan hon strunta i vett och ettikett helt och bajsa mitt på golvet. Så jag vet inte hur hon regarerar hos någon annan.
Hon är en sammlare, hon älskar små gosedjur som hon kan lägga under soffan och vill gärna ha hundra stycken.. minst! Springa i rör och busa med pojkar är också kul! Hon vill inte gärna ligga i knät och sova, såvida man inte åker tåg, då ska hon ligg ai knät och abslot inte i transportburen. Hon är duktig på att gå i sele coch älskar snö.
Jag ser gärna att du inte bor allt för långt borta. Göteborg och liknande avstånd är för svårt, man ska fixa att hon kommer dit, och man ska träffas innan och om det sen inte funkar så ska hon tillbaka, det blir för många resor. Så gärna inte för långt bort från Stockholm.
Kentucky är en pastell hona och hon är 2 år :)
Jag kommer vara borta ett par dagar från datorn nu. Men skicka gärna ett PM vid intresse och berrätta om dig.
Eller ring/sms:a : 070-745 28 50
mail: velsan01@hotmail.com

Men var det inte någon som hade träffat Kentucky innan som ville ta henne förut? Har för mig att det stod i någon av dina trådar när du ville omplacera alla 3 tillsammans. Själv är jag ju fortfarande kär i Monty. Hoppas att det löser sig för er iallafall.

Ja, det var Jossan jag tänkte på, stämmer det. Då förstår jag läget. Fånigt att det ska vara så med färgen. En iller är en iller, lika underbar och mysig om den så är viltfärgad, pastell eller prickig liksom. Men hon är helt ljuvligt söt, tjejen. Tyvärr (ska jag väl egentligen inte säga) så bor det för många illrar av båda könen här hemma för att jag skulle kunna erbjuda mig att passa/ta hand om någon av dem. Man vill ju så gärna, men man måste ju se till illrarnas bästa. Du skulle behöva hitta någon som har haft iller tidigare och vet vad det innebär men av någon anledning inte haft på ett tag men nu är jättesugen på att skaffa igen. Då hade alla 3 kunnat få fortsätta vara tillsammans som hade varit det absolut bästa ju. Ursäkta, det var inte meningen att kapa din tråd.
ingen fara :) Tipsa gärna om du vet någon bra :)

Jag ska hålla öronen öppna.

Trist att behöva splitta dem… Förstår att det svider men förstår även varför du måste.
skönt att du vill att Kentucky i alla fall ska komma till ett hem med en kompis eftersom hon haft det innan! :) lycka till!

jag älskar den där färgen<3 men för mig får det vara bra med illrar nu..
Åh, nu blev jag helt kär.
Jag har ju min Cinkajou, illerhanen (kastrerad). Kentucky är ju bara så underbar, hon ser ju verkligen ut som ett riktigt busmonster!
Om man ändå hade lite extra pengar… Cinkajous senaste veterinärbesök tog min sparning, och jag är lite rädd för att Cinkajou inte skulle gå ihop med någon.
Sist jag vaktade Cato så rök dom ihop rätt ofta så jag vågade inte ha dom ihop (trist o åka till veterinären 2 gånger på samma vecka).
Hoppas verkligen att sötnosen Kentucky kommer till ett bra hem!

#9> Kan vara som natt och dag mellan olika illrar. Vissa illrar funkar ihop direkt och andra inte. men lite gruff blir det nog alltid.
hehe Kentucky spöade upp den stora albino hanen Moon förut ;)
Jag vill tillägga som har träffa henne flera ggr, hon är fullständigt underbar!! Tuff men så mysig och ROLIG!!! Den som tar henne kommer att få många skrattanfall =)=)=)
Mvh Jenny
*putt*
Putt för stumpan
Mvh Jenny

Puttar en kompis till Bobo?
ja, visst blir man ännu mer sugen nu.. Alltså en Triton är en speciell iller och han o Kentucky verkar vara så grymt lika. Kan helt ärligt säga attjag aldrig varit så sugen på en omplacering som denna gång!! :)
Så tråkigt att jag inte kan…. :(
Sajtvärd på Iller.ifokus
skulle ju vara toppen om du kunde klämma in tjejen ;)

putt
ingen som träffat henne som känner sig manad? Vill inte behöva överlåta dem :(

Kom igen nu alla som vill bli nya illeragare! Det finns tre illrar har som behover ett alskvart hem mer an vad ungarna gor :(
// Amanda

PUUUUTTTTT

putteliputt

jag skulle jätte gärna ta Hanarna men jag har inga pengar :(
putt
Mvh Jenny