Omöjlig bajsmaskin
har ni några råd på hur F*n man får illern att bajsa överallt?
Thyra har sedan hon kastrerades satt igång och bajsa i mat och vatten skålen och i alla hörn hon ser med mera.
jag har provat lägga dit puffar och filtar, men vad gör hon då? jo hon gör behoven i sovplatseni sängen sin…
och i det värsta hörnet är i iller rummet så jag total skurade rent där med klorin med mera flera gånger och sedan ställde jag kattmöbeln där så att hon inte kommer åt golvet. då skiter hon på katt möbeln. det är på stegen, golvplattan och till och med inne i krypinnet.
Hon backar till och med upp mot väggen ibland så det blir skit på tapeterna hur roligt är det=(
jag har provat allt och inget funkar och skäller du på henne biter hon som en tok.
hoppas jag kan få tips här som jag inte provat så vill gärna ha lite annorlunda tips
Du får nog sätta igång med lådträning från början igen. Gärna ett litet utrymme med massa bajslådor.
Sara

#1 8 bajslådor i ett litet rum spelar ingen roll.
att illrar brukar bli snällare och bättre på lådan efter kastreringen har man ju hört men hon är tvärt emot. förut var hon go som hellst och klockren på lådan men efter kastreringen blev hon en mardröm… hon är fan värre än töserna jag hade tidigare…
Usch det låter jobbigt..
Tyvärr har jag ingen aning om det kan vara har inte varit med om nått liknande, men det är inte så att de kanske hände nått under kastreringen att hon inte kan hålla tätt.. bara en fundering som sagt har ingen aning om vad de kan vara..
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."

Ha toalådor med höga kanter men låg infart så slipper du skit på tapeterna iaf=) Hoppas hon skärper sg snart

#3 nej för sitter hin i mitt knäe eller åker transportbur eller liknande håller hon sig så det tror jag inte heller. och är hon påväg att göra på golvet och man tar tag i henne och sätter henne på lådan kan jag ha henne där 20min och hon håller sig och man tittar bort så har hon gjort på golvet iaf=(
#4 ja det gör jag ju om hon mot förmodan skulle gå på lådorna=/

#4 hmm.. va jobbigt..=(
Hmm.. Kakla ett litet rum och ställ henne där, alt plasta alla hörn en bit upp på väggen..
Men när det gäller själva problemet kan jag då inte hjälpa..
Kämpa på!
Paulina

#7 hehe japp att kakla in iller rummet var ju en ide lite synd att det kostar så=(

Hi hi! Ja det skulle väl vara en dröm för alla illerägare att ha hela kåken kaklad och med golvbrunn i varje rum, så hade det varit så enkelt att bara tryckspola hela alltet och sen bara dra med en gummiskrapa och allt är fint, snyggt, inget grus, spån eller matrester.
Om jag vinner miljoner, så ska jag bygga mitt eget illervänliga hus, med golv som tål allt och som kan spolas av men högtryckstvätt!!!
Jag bara hatar att svabba golv!!!!!!!!

#9 ja det skulle vara kanon hihi
Har du ingen valphage då? kan kännas taskigt att begränsa utrymmet så, men det är enda chansen att lyckas om man inte kan punktmarkera hela tiden.
Min största och bästa lösning var att köpa toaletthus, det gjorde att dem kände sig ifred och kunde koncentrera sig på att göra sitt. Men sen blev det ju lite jobbigt om dem satte sig precis utanför och då la jag dit en plastmatta som fångar upp sanden och räddar parketten. Men tillslut satte jag ett rör som dem var tvunga att springa igenom för att komma till lådan och det blev en stor succe.

#9 Skulle ha vart perfekt!
#11 Bild?=)
#12 Njae, vet inte. Jag flyttar fram och tillbaka hela tiden :/ ska försöka!

#11 ja du hon blir ruskigt förbannad av att vara i hagen. hon skakar galler och fräser och till slut flyger hon över den=/ och mina lådor är inte synliga baar dom i deras egna rum. annar är som under soffan och i transport burarna=(

#13 OkeJ=)