Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 381 ggr
sonjaochjocke
0

kyckling?

en snabb fråga innan jag ger illrarna sin kyckling, har köpt små kyckling vingar, tidigare har jag rensat kycklingen åt Lia eftersom jag inte vet vad jag kan ge.

kan jag ge hela kycklingvingen? eller kan jag klippa isär den i bitar? och i så fall hur stora så dom inte får nå ben i halsen?

skrollan
0

du kan göra både och. jag förösker med hela, men dem ville inte äta, och testade att dela men inte det heller =(

Norrskenets
0

#0 Det är super om dom äter benet också då det innehåller kalcium vilket är väldigt viktigt om man ska ge kött. Kyckling ben är tunna och är ofarligt för dem att äta.

sonjaochjocke
0

okej så om jag skär bitar av ben och allt så är de inget jag bör tänka på?

Musiken
0

nej, jag ger vingarna hela som de ar :) Pudding lamnar ibland det storsta benet at mig att stada bort da hon ar for lat for att tugga pa det

Norrskenets
0

#3 Ge det som det är =) det är vell bara det att det inte kan ligga framme för länge men det antar jag att du redan vet.

sonjaochjocke
0

#5 okej, jo att de inte ska ligga framme föstår jag :P men om dom gömme nått då? ska jag gå och söka efter gömda matbitar?

Musiken
0

jag later Pudding ata all ra mat i buren for att undvika fina "overraskningar" :P

Telefonkontakt
0

sigge och fred fick hela av oss, inga problem. fanns knapt benstumpar kvar när de var klara. när vi såg att de åt så stängde vi in den ätande illern i köket, springa ut med maten var inte på fråga

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Norrskenets
0

#6 Eller så kan du ge dom i ett visst rum medans dom äter=)

Fruttisen
0

Här hemma blir det kycklingvinge varje dag, maten serveras i buren :) Annars har dom en tendens att gömma småskvättar lite här å var. Jag delar vingen i 2, ibland 4 bitar…ett tips att införskaffa sig är en sekatör :) Delar kycklingben utan några som helst problem!!!