Pass
Hittade det har pa ahms illertorg --> http://www.amhs-illertorg.se/shop/product_info.php?cPath=40&products_id=82
ar det ett riktigt pass som gar att anvanda, eller bara ett dokument med information? Dum fraga kanske, men man maste ju fraga for att fa svar :P
Har aktiverat din länk, hoppas det var ok. // Medarbetare Madde
// Amanda

Nej, det är inte ett riktigt pass som du kan andvända om du åker utomlands… Då måste man ha ett ifrån veterinären.

det var det jag tankte, haha
// Amanda

Vad ska man ha det passet till då, om det inte är ett riktigt?
Säger som #1. att det går inte att använda om du ska iväg och åka utomlands med din iller. Utan man måste iväg och skaffa ett hos en veterinär.
I örebro så tar de 400kr för ett pass plus rabies sprutan på det. Så det är inte billigt. Det var för 2 år sen jag kollade det priset. Kan ju ha ökat nu.
#3: Jag skulle inte själv köpa ett sådant för att bara ha utan skulle jag vilja skulle jag investera i ett riktigt pass och sen dessutom rabiesvaccinera min iller för att ta med utomlands.
Sen vet jag inte om det är till för skojs skull. Att man känner att man har ett pass fast man inte har ett på riktigt.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
Tror det först skulle gälla som pass enligt myndigheter men att det sedan visade sig att det inte var giltigt ändå.
Sara
#5: Det tycker jag är dåligt av myndigheterna och gå ut med något sånt om det sedan inte gäller.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.