agria=dagar?
ja nu har jag fått hem papper på illrarna och deras försäkring.
nu undrar jag hur lång tid det är karensdagar eller vad det heter? för det står inget alls om det=/
21 dagar för sjukdomar från den dagen du tecknade försäkringen samt 0 dagar för skador.
Sara

#1 ja jag hade för mig något sådant och det är ju enormt dumt att det inte står. men visst var det du som fick från agria för skabb?
Japp, det har jag fått.
Sara

#3 hur gjorde du för att få ut för det?

MEn sjr är vell 600?
#5 Nej den har dom höjt till 700kr om man nytecknar nu..
I samband med att ja skaffade nr 3 så la dom ihop alla mina på en samlingsförsäkring utan att ja visste nått och sedan så höjde dom självrisken på allas försälringar även dom som tekniskt sett hade tid kvar innan dom skulle höjas men men det är en annan historia
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the "present."
Jag skickade bara in kvittot på veterinärbesöket.
Sara
#7: Men har du skickat från ett besök eller många besök? För det kostar ju inte så mycket och kolla skabb på illern. Inte i örebro i alla fall. Inte så stor chans och komma upp i 700 om man inte får lägga ihop alla skabb räkningar.
Antar du måste åka in med samma iller och kolla skabb utifall att det ska täcka på försäkringen?
Som sagt, intressant och veta då illrarna tycks få skabb bara av att vara ute på balkongen på 3:e våningen. =)
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

#8 hos min vett får jag betala 600kr per iller enbart för skabb koll
Jag har kollat Funny samtidigt som hon gjort andra undersökningar.
Sara

#10 okej så om beloppet hos vetten går över 700kr per iller så får man ut pengar för det? har jag fattat rätt då?
hihi måste nog skaffa försäkring på mig själv för det ramlade nyss ner en ekorrbebis i mitt huve=P
Ja, man får 80 % ersättning efter självrisken (700:-). En självrisk tas ut i en period om 125 dagar.
Sara

#12 okej ja man fattar kanske mer den dagen man behöver utnyttja försäkringen så att säga. har känt mig så duktig att jag försäkrat illrarna och nu kom jag på att miilo måste vaccineras om snart men jag vill vänta med att åka när det bir en muen dag för jag har 24mil till vetten tur och retur och det blir varmt i min bil utan ac
#13 haha, då är vi två. Jag fattar inte heller mkt om detta med försäkring. Jag bara betalar den ochs er glad ut ;)

#14 jo man får ringa och fråga när man väl behöver den

#15 förvänta dig inte att du förstår då heller…. dom säger nämligen olika saker beroende på vem man pratar med…

#16 ja men i det fallet får man ju gå in noggrannare på papper med mera eller be någon som är bra på det om hjälp kanske någon här på sidan=)