Frodo den jävlige =)
alltså den illern driver mig till vansinne snart hoho. nu ska ni få höra. han har ju lite klättergener i sig, både på mamma o pappas sida, men så farligt kan det ju inte vara tänkte jag *dumbom*;) för det första så har jag tidigare haft en avspärrning till köket så sover dom där på nätterna, nu när Frodo kom hem satte jag en avspärrning till hallen ist, med andra ord dom kan vara i köket och mathallen istället. Satte upp en HÖG avspärrning till hallen.
För ett tag sen vaknade jag av att en iller krafsar på sovrumsdörren, och därutanför står såklart frodo stolt över sig själv. Så då tänkte jag att han får sitta i den stora buren över natten så höjer jag avspärrningen imorgon, lättare sagt än gjort. 2 timmar senare vaknar jag av oljud i köket, springer ut och där sitter frodo på DISKBÄNKEN, den lille jäkeln =)
Sen sätter jag ett rör på avspärrningen så han inte ska kunna få nåt fäste, haha åt mig. Han kommer över lika lätt, tar sats o tar spjärn mot väggen och vips över, nu e avspärrningen så hög att jag knappt tar mig överm, får se hur länge det funkar ;)
Sen tar han sig upp på vardagsrumsbordet genom att hoppa från golvet, innan har det räckt att skjuta ifrån bordet från soffan så dom inte kan hoppa därifrån, men han hoppar direkt upp stället, SUCK :)
Och hans senaste jävelskap var idag, kommer hem efter en lång dag, och köket är katastrofområde! då har han tagit sig upp på fönsterbrädan, haft ner allt där, t.ex har jag en burk med mat där så jag enkelt kan fylla på skålarna, all mat är spridd över hela golvet, allt illergodis är blandat med det eller uppätet, toastmaskinen ligger på golvet upponer, o lite annat =) Jag stod som förlamad o såg förödelsen.
Och jag som levat gott nu i flera år med illrar som knappt tar sig upp i soffan. den semestern är över ;)
Vill se nya bilder på grabben Hanna!!!
Du verkar inte ha det lätt där hemma! Triton (som fortfarande väger ca 1,2 kg) får kämpa lite för att komma upp i soffan ibland!!! Där kan man snacka om anti-klättergener!!
Sajtvärd på Iller.ifokus
Jossan hehe jaja, ska fixa nya bilder i veckan ;) jag har inte vägt Frodo nu men jag tror han ligger runt 1,6-1,7 kg hehe. Triton låter roligare, ska vi byta? *skratt*
Nädu, min fyrkant vill jag nog behålla- är lugnt och skönt… Om man nu kan säga lugnt och skönt så länge man har valp hemma…
Vi får träffas snart!
Sajtvärd på Iller.ifokus
hehe *grinalite* ;) Joo klart vi ska träffas, nästa sväng i tranås blir när jag fyller år, alltså helgen 1,2,3:e sep. Låter kanske 3:e sep som en möjlighet? =)
Ja, sista möjligheten för Triton att göra sig tuff inför grabbarna för sen ska han kastreras!! Vi får återkomma om det helt klart!!
Sajtvärd på Iller.ifokus