Agility?
Agility är ju mest känd som en hundsport, men även andra djur gillar att aktiveras så, bl a råttor. Även om det inte går lika fort och lätt som med hundar så är det kul! Har själv låtit mina råttor ta sig över en liten hinderbana och dom verkar tycka att det är ganska skoj. Än så går det inte så fort, för allt måste undersökas, lekas med och kissas på ordentligt innan man kan göra det man ska. 
Nu till min fråga; är det nån här som brukar syssla med illeragility? Illrar är ju aktiva djur, så jag tänkte att det kanske är nåt som nån håller på med. =)
Hehe har testat Illeragillity och vill inte göra det mera :P haha det var inte så lyckat när jag gjorde det, men har hört om folk som hade duktiga illrar på detta! :)

Jag har aldrig provat det på mina illrar men jag tycker det låter som en otroligt rolig grej =) Illrar är ju envisa men absolut inte dumma så helt omöjligt lär det ju inte vara att lära dom att hoppa över små hinder.
Det kanske blir att snickra några hinder och ställa upp på gräsmattan i sommar *hihi*

Vore jätteskojigt att tillverka lite små hinder. Jag såg någgra sådana på en zooaffär som var för kaniner. Malin reagerade direkt och sa att det där vore något för illrarna. Vem vet, vi kanske kan köra lite agility med illrarna på någon träff framöver. ;-)
Mina har också testat på iller agility på Skaraborgsillerns bana faktiskt. Det gick riktigt bra för Nikita. Men så är ju hon mer vild än tam också. I dagsläget tror jag dock inte det skulle gå lika bra. Hennes omfång runt magen gör att hon inte kan passera över en mattkant utan att den knölar sig. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Oj agility är nog inte det lättaste att lära illrarna. =)) Men skam den som ger sig.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
Hehe, jag tycker definitivt att det verkar skoj, eftersom illrar är busiga :)
#7 vart var du på det någonsatns Julie? :D
Ja, min Neo kom tvåa i "SM"! :D

Hm.. Jag och Love ska nog börja träna agility. Han kan ju gå runt lyktstolpar ute.. Det tog en vecka ungefär att lära. Nån som har lite tips om hur man börjar träna agility, jag tror att Love skulle gilla det!