Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 3175 ggr
Sara
0

Äckelpäckel

Ska strax till veterinären för vaccinering av mina och Kittys illrar och passade på att kolla efter skabb nu innan.

Första illern-fjärde illern = inget skabb.

Femte illern = När jag kollar första ´kollen ser jag inget skabb men så vrider jag lite på topsen och vips ser jag ett par ben sprattla. BLÄÄÄ!!!

Det visar sig att jag har köpt ett aaaalldeles för bra mikroskåp.. Hu, vad äckligt att se skabben så stort!

En skräckfilm om enorma skabbdjur/fästingar skulle jag aldrig fixa att se. Skrikandes

Sara

AlbaStiffler
0

huvvaligen… snubbigt värre. Håller med om att det är värsta mardrömmen att se dessa djur krypa, få vad snuskiga de ser ut.

Faxlin
0

Japp skabb är äckliga djur. Likaså fästingar. Satt och plockade bort ett gäng från stallkatten igår. Hualigen för fästingar. Det kryper på en i timmar efteråt.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

AlbaStiffler
0

*ryser och får gåshud*

Faxlin
0

mm, det är äckligt. Men hellre att det får krypa på mig enligt mina hjärnspöken än sitta på min misse :-) Nu har hon behandlats för skabb hon med. Måste var duktig med sådant då hon rör sig ute mycket. Så förhoppningsvis ska det hjälpa henne att stå emot alla dessa fästingar lite bättre också.

Audiatur et altera pars

FerretCrow
0

#4 ett tipps till din katt är ett halsband som brukar finnas på djuraffärerna som antingen luktar citron eller lakrits kommer inte på namnet nu. min mamma skaffade de till min och hennes katt och nu slipper hon både fästingar och fågel loppor som det är så mycket av i år.

Faxlin
0

#5: Testat det omdet är det gröna du menar. Min jäkla sockipropp pelar av sig den. Går inte att få ett halsband att sitta på den missen om jag inte sätter det så hårt att jag stryper henne. Men tack för tipset. På normalt funtade katter funkar det utmärkt harjag hört :-)

Audiatur et altera pars

FerretCrow
0

#6 hehe japp det var de jag menade. synd att hon får av sig det då för det funkar ju kanon

Faxlin
0

#7: Ja det är hopplöst med min dam. Men det är bara att fortsätta plocka fästingar varje kväll och se glad ut :-)

Audiatur et altera pars

FerretCrow
0

#8 ja men samma medel finns ju på spray oxå=)

Faxlin
0

#9: Ja man får väl fortsätta att kika på olika lösningar :-)

Audiatur et altera pars

FerretCrow
0

#10 ja för det är ju samma som halsbandet ok det funkade oxå för oss

Musiken
0

kan man anvanda de halsbanden pa iller ocksa? Vore ju valdigt smidigt

Norrskenets
0

#0 Usch va äckligt, som tur är har jag inte fått sett några äckeldjur än och hoppas ja slipper, gruvar mig varje gång när nån beskriver sånt här. 

Har hört ang dom här gröna halsbanden mot fästing och det va en hund som hade det och han dog av det som halsbandet utsöndrade.. kanske inte vanligt men när min mamma sa att hon funderade på att köpa sånna åt hundarna så fick ja avråda henne från det, för det är mina hundar också (familjens hundar). Vet inte om det finns fler här inne som hört nått liknande om dessa halsband?..

LiindaLarsson
0

öron skabb i örat mycket..

--------------------------------------------------------------

öron skabb på möss

SKABBEN

Maathilda
0

#4 Ush ;(

FerretCrow
0

#12 nej då får man nog ta sprayen för en iller får ju lätt av sig ett halsband.

Musiken
0

Sa det finns spray ocksa? Ooooh.. later ju bra :)

FerretCrow
0

#17 japp det finns det