Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 645 ggr
sonjaochjocke
0

Valp

ja jag och min sambo har varit med iller nu ungefär två underbara månader och allt går jätte bra med lilla Lia, så bra att min kille (som var lite skeptiskt till Att skaffa iller från början)har gått och köpt en illervalp, det är en kille på två månader som kommer till oss nästa vecka. han har bott på en djuraffär typ hela sitt liv så de blir nog en dramatisk flytt.

vad har ni för tips? vad ska vi tänka på? Lia är ju ca ett år så vi vet ju inte hur de är att ha valp. är de nått man ska tänka på speciellt när man redan har en iller?

Faxlin
0

Försök att sätta ihop dem på neutral mark. Det är bästa tipset från början faktiskt. Sedan var noga med att inte sätta någon före den andra.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Sara
0

Uppfostan, uppfostran och åter igen uppfostran.

Att vara konsekvent från första början är viktigt. Låt inte valpen få göra saker nu som är gulligt om han inte ska få göra dem resten av livet.

Sara

Sara
0

Grattis till vappis förresten! Skrattande

Sara

sonjaochjocke
0

okej tack för tipsen, nått annat man ska tänka på? kan dom äta ut samma mat skål eller är de bäst att dom har en egen?

en kille på djuraffären har tagit lite ansvar och bittränat så han bitts inte så som några andra valpar vi har träffat.

var på en djuraffär där dom hade två söta iller tjejer på 6 månader som också levt hela livet i buren där, vi bad dom som jobbade där att få klappa på dom lite och så, och dom på affären vägrade plocka ut dom för att dom bet så hårt, så jag och min kille tog ut dom själva, båda bet både jag och min kille så vi blödde om händerna när vi gick därifrån. jätte fina tjejer var de, tycker så synd om dom, har svårt att tro att nån vågar köpa dom när dom börjar bli ganska stora och fortfarande helt otränade att vara med människor. synd.

Sara
0

Jättetråkigt med de två tjejerna!

Låt du de använda en gemensam matskål, fungerar fint.

Sara

sonjaochjocke
0

jag blir så ledsen när jag r på djuraffärerna här..

#5 okej jag ger ju Lia valp foder så de blir ju samma till honom. men kan dom börja blåka om dom har samma matskål eller?

HannaM
0

#6 kan kan dom väl.. men ta en du, tror inte det är speciellt vanligt med fight vid matskålen, mina äter oftast inte ens samtidigt

[trollskogen]
0

Jag har aldrig sett illrar på en djuraffär .

'Vart fanns den ?

Vad tar djuraffärerna för pris på en iller då?

Musiken
0

Trollskogen; om jag inte minns fel sa bor sonjaochjocke i Spanien, och precis som har i England sa saljs en hel del illrar i djuraffarerna.

Jag kan inte svara pa vad de tar for en iller i Spanien, men har ar det £30 for en hane och £35 for en hona.

villhailler
0

hur är de å bo i spanien å ha iller är de inte varmnt

sonjaochjocke
0

#9 precis så är de vi bor i spanien :P

#8 här har dom illrar på många djuraffärer dom kostar typ 90€ vilket motsvarar 900kr. men då är dom helt ovaccinerade och så.

Sara
0

# 9 De kostar alltså runt 300-400:- bara?

Sara

Musiken
0

#12 Tyvarr ja.. Och dumpas utanfor djuraffaren vid 4-8 veckors alder..

Norrskenets
0

Usch va hemskt =´(

sonjaochjocke
0

#12 njaa lite mer jag brukar tänka att 100€ är drygt 1000kr fast ska man vara noga så är de inte rikigt så.

men de är sant som Musiken skriver folk lämnar dom utanför butikerna för att bli av med dom sen får dom bo där tills nån köper dom. Lia hade ju nån bara dumpat utanför dörren på en djuraffär men hon var ju ingen valp och hade tappat massa hår så dom ville inte sälja henne så då fick jag henne.