Iller iFokus

Iller

Etikettmedlemmars-illrar
Läst 652 ggr
JossanH
0

mina 3 älsklingar!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte göra en kort liten presentation av mina 3 små busar!

Dexter: Min första iller. Omplacering på 6 månader. Han var en mörk pastell (panda som blev blaze som blev tomte) när han kom och nu är han en ljus silver. Han är så barnslig på något vis. Men helt underbar! han föredrar oftast att bli jagad av matte än att busa med andra illrar… Dom förstår ju inte riktigt vad han vill…Flört han är grabben i alla dar! Solsken som regn! Dexter är drygt 3 år!

Pegasus: Min första valp. Och vilken valp sen..Fundersam han var överallt och bara jävlades! Trodde jag skulle få kalla på experthjälp, men vips så vände det och han blev en ängel. pegasus går under namnet sugubben här hemma, för det är han som är mest gubbig av illrarna. han väser och är sur..Glad men ligger gärna och myser med matte eller går en låång sväng i skogen. Spelar ingen roll om det ösregnar, ut ska han bara! pegasus är 2 år.

Triton: Var lite halvt oplanerad.. Skulle ha tagit en valp från en hona men när den gick tom så skulle det va. men så såg jag ju Triton skiton och vem kunde motstå honom! Han har varit en riktig valp som gjort allt en valp ska. det gick sisådär mellan honom och dom stora grabbarna i början, men så fort han vuxit i skinnet (erhm.. kulorna trillat ner) så har han lärt sig att säga ifrån! alldeles för mycket! Nu är det han som går och muckar med dom andra hela tiden… men han är så söt!! När till och med min mamma säger om och om igen att triton är sååå söt så måste han ju vara det!!Skrattande

Sajtvärd på Iller.ifokus

JossanH
0

Dexter när han ska busa i hallen

Sajtvärd på Iller.ifokus

JossanH
0

Dexter spanar ut genom fönstret i sommarstugan

Sajtvärd på Iller.ifokus

JossanH
0

Pegasus provar vårat nya överkast.

Sajtvärd på Iller.ifokus

JossanH
0

Pegasus myser med matte

Sajtvärd på Iller.ifokus

klarsferrets
0

mm vad mysigt du har till dom .

ska du ta med dom till skövde den 7/10 ?

hoppas du har aft en trevlig sommar

JossanH
0

triton som sover som en stock.. Glömde skriva förut att han är valp för i år och kommer från Ixids första kull.

Sajtvärd på Iller.ifokus

JossanH
0

Triton poserar, han vill väl visa upp sig!!

Sajtvärd på Iller.ifokus

JossanH
0

#5, jadå hela gänget är anmält!!Skrattande Ska bli kul att träffa alla igen! Ni kommer väl??

Sajtvärd på Iller.ifokus

klarsferrets
0

vad söt han är jag dom andra år oxå söta förstårs

klarsferrets
0

jap vi kommer alla jag , em o joakim och alla illrar följer med oxå

JossanH
0

Kul!!!Skrattande

Sajtvärd på Iller.ifokus

Tina-A
0

Åååh vad söta, speciellt Triton tycker jag Kyss Älskar pasteller

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Velsan
0

triton var jätte fin :) kanske kommer få hem en brorsa till honom om de blir nå pasteller i den här kullen :)

JossanH
0

dom är små och kompakta illrar dom från Ixid.

#12 Är också svag för pasteller men så är han ju bara valp än och det gör ju sitt! Dexter är riktigt fin i vinterpäls.. Nu ser han ut som en orm…

Sajtvärd på Iller.ifokus

Alwyn
0

Guuuuud va söt han är, Triton!Hur gammal e han då? :o)

sofie
0

#14 Dom är verkligen små och kompakta. Bianca är en riktig liten knubbis ;)

ixid
0

Eller hur- små och kompakta- som pappa Lucifer!

Faxlin
0

Vilka sötnosar. Fast det är klart. Det är illrar. Och vem har någonsin sett en iller som inte är söt ;-)
Skojigt att få se dina kort JossanH.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

JossanH
0

#18 har ju äntligen fått ihop kameran med datorn nu… dom var sura på varann förut..Cool

#15 han är snart 5 månader. Här kommer en till bild på lille fjanten!

Sajtvärd på Iller.ifokus

Faxlin
0

Naw vilken goding. En stilig pastell hane. Hmm, vad är det för stam på honom? *blink*

Audiatur et altera pars

JossanH
0

#20 han är ju från Ixid och har en tid för kastrering om några veckor! Stinker iller här hemma igen!

- mattes mysgubbe på bilden!

Sajtvärd på Iller.ifokus

JossanH
0

Hittade den här bilden från våran sommarstuga. kolla in dexter snygga balettstil!! Inte konstigt att så många trott att han är hona!!Räcka ut tungan

Sajtvärd på Iller.ifokus

Faxlin
0

Hemsaka du, ska du kastrera en sådan snygging. hihi

Audiatur et altera pars

Madde
0

Vad kul och se bilder på dina illrar JossanH. =))) De är riktigt fina.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

JossanH
0

#23 jo, jag vet. han är ju väldigt fin!!.. Men dom som läst mina trådar ang avel och sånt förstår nog att jag skulle behöva leta land och rike runt innan jag hittar en iller som jag skulle låta gå okastrerad.. Flört

Sajtvärd på Iller.ifokus

Faxlin
0

#25: Tyvärr så är det väl så att om man ska hitta en sådan iller man vill avla på så får man lägga ner all avel. För i dagens läge finns det inte en helt fri stam någonstans.
I dagsläget så får man välja det bästa möjliga och jobba på att förbättra illerstammen.

Dock kan jag glädjande nog säga att om man bara tittar på antalet veteraner (5år och uppåt) så har det ökat. Det innebär att helt klart så blir våra illrar äldre nu. Dock inte så gammla som vi vill. Inte heller ser vi lika mycket handicap på dem som vi gjorde förut. Så jag anser att vi är på väg åt rätt håll. Men avel som skett utan koll tar det lång tid att rätta till. Jag tror vi får tacka våran lyckliga stjärna att vi har seriösa uppfödare som jobbar för att få det bättre.

Audiatur et altera pars

JossanH
0

#26, jag säger inte att den skulle vara felfri (som sagt, finns det såna illrar?) men jag skulle inte vilja ha tecknade illrar i släkten och det skulle vara lång efterforskning. Jag skulle leta land och rike runt för att hitta det bästa möjliga. jag skulle köpa en iller för att avla på inte avla på en iller som jag bara köpt… Om du förstår vad jag menar!Flört

Sajtvärd på Iller.ifokus

Faxlin
0

haha, jag förstår vad du menar JossanH. Så gör jag med. ;-)

Audiatur et altera pars

JossanH
0

Här kommer min favorit bild på dexter!

Sajtvärd på Iller.ifokus

JossanH
0

Dexter igen

Sajtvärd på Iller.ifokus

JossanH
0

Ännu en, här ser man vilken fin pastell/silver färg han hade förut. Under vintern blir han nästan vit, och för varje sommar blir han också aningens ljusare

Sajtvärd på Iller.ifokus

Flisa
0

Nej, vad gulliga pälsbollar ;-) Ska ju också ha pastellhane, det kommer bli mattes lilla ögonsten det Skrattande