Illerj***l
Tydligen hade inte operationen av Aviendhas öga, Phoenix kastration och hans efterföljande infektion kostat mig nog. Inte enligt herrn här hemma iaf. Så då slog han till och högg mig i handen.
Så nu har jag svullen hand och går på antibiotika då senskidan blev illa skadad. Han hängde fast i 15 sekunder minst, och han kan man INTE ta i nackskinnet för då biter han bara hårdare, så de var till att försöka bända käkar den morgonen.. *suck*
Tror det är en kombination av att vara helt särad från Avi (som bort hos min pappa nu tills hans infektion och sår, samt hennes öga är helt läkt), att hormonerna håller på att gå ur kroppen och lite trotsålder som skapat detta.
Han som jag inte haft några problem med! Gosigaste illern du kan tänka dig har nu blivit ett lömskt monster. Kilen är tom. rädd för honom, och han har aldrig vart rädd för nån annan av illrarna förr. Men jag förstår honom, Phoenix är beräknande, och kan hugga heelt utan förvarning. Och nu nafsar han ofta, han som jag inte ens behövt väsa åt på över ett halvår.. Men men.
Detta är baksidan med illrar, när man ska jobba extra innom vården i sommar, inte lätt med två fingrar som är halv obrukbara..
Det roliga är att bettet, bilden är när blodet slutat rinna, är så stort, att jag bara kan gapa 1 cm mer själv. Stort gap har han iaf =)
Tänderna gick in så långt de kunde, man ser tillockmed märken av de små tänder som sitter emellan huggtänderna. Ajaj..
Paulina
men stackare! :( nu får de va nog för din del! :P
#1 Ja, nu får de vänta tills nästa månads lön om inte annat ;)
Paulina
#2 haha så kan man ju me tänka :P

Aj aj aj! :S Hoppas att det blir battre snart..
// Amanda

Aj aj aj, ett tips om han bits så hårt igen så skynda till vattenkranen och sätt honom under rinnande vatten, det låter hemskt att göra så men det är inget som skadar illern bara att illern får som reaktion att h*n "måste släppa annars drunknar jag" Hoppas han blir sitt gamla jag snart igen. Håller med Fnuha, nu får det va nog för din del.
Ojoj, ser ut att ha gjort riktigt jä*la ont!
Hoppas han chillar när hormonerna gått ur.
Sara

tror dom blev lite sura att bara dom skulle behöva äta medecin och inte du =P nej fy fan vad ont det ser ut att göra. fick ett liknande bett mitt i handen i gbg förra sommaren
Hmm, ser ut som mina sår på handleden.. fast jag har dubbel uppsättning… Jag blev biten av illern som aldrig bits, nämligen Crystal…
Jag hade precis moppat hela vardagsrummet, klev över grinden och satte moppen i hinken.. då kommer Crystal spatserande fram, vänder rumpan åt mig och lägger världens största korv mitt framför mina ögon!!! Jag gapar till men inser lika fort att det är lönlöst, hon är ju döv…! Sträcker mig över grinden för att ta tag i nackskinnet och precis som jag skulle ta tag så vrider hon på huvudet och jag lyckas få ett snett grepp… då vrider hon på huvudet lite till och SMACK så sitter hon i handleden. Jag vrålar som en stucken gris och försöker frenetiskt få bort den hysteriskt tuggande illern varpå hon lyckas vrida lite till och få ett nytt mördargrepp!! Jag svär som en galning och försöker få henne att släppa genom att lätta mitt grepp och ta henne med andra handen, då får hon tag i mitt pekfinger den lilla hondjävulen! Sen var det en iller som flög genom rummet kan jag säga.. blodet forsade, Crystal sprang och gömde sig och luften var tung av stinkande illerskunkfis!! Hon var INTE mattes favorit den dagen kan jag säga!!
Tur för henne att hon är så söt, annars hade det varit bra nära att hon blev öronmuffar!!
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

#8 haha första gången jag hör öronmuffar. det brukar vara tofflor
Hon är så liten och smal så det räcker inte till ett par tofflor!! 
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Haha borde göra om den här tråden till en artikel som man kan läsa om man är sugen på att skaffa en iller;D
hehe.. ja sånt här händer ju när det vill sig illa.. Själv har jag fått tummen genomborrad, nagel och allt. Där hängde woodo ca en minut den gången…
Sen har jag ju problembarnet milton vid första syn av hud på alla mäniskor som inte är jag biter allt vad han kan… Slänger upp en bild på ett av hans bett på en besökare här.. Tilläggas kan ju att det var en illermänniska som faktiskt VILLE träffa honom…

haha, ja förlåt att jag skrattar men det är underbart att se alla bit sårs bilder. De flesta illerägare får dessa ibland.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

oj hjälp!! Kan illrar vara så där onda emot sina ägare!?? Har varit med när smigge skdat gästerna men aldrig att han gjort mig illa. Ush, om någon av mina bettet sig så emot mig så vet jag ej vad jag hade gjort. Mina illrar kanske är små änglar ändå trots allt :)

#12 Hon vill fortfarande träffa honom igen=p

kanske dags att skapa en tråd där man bara lägger upp bilder på illerbitna tår/händer/armar/näsor/läppar, demolerade krukväxter och andra kreativa grejer de hittar på… ?