Iller iFokus

Iller

Etikettallmänt-om-iller
Läst 636 ggr
burmesee
0

illerinfo

Hej allihopa på illerIfokus!

Nu är det så att jag läste en artikel om illrar, och jag blev kär i dessa charmerande krabater(vem blir inte det föresten ;) )
Och det skulle vara jättekul att skaffa en egen, så jag vill ha all info jag kan få om hur man gör, uppfödare, skötselråd, beteende, färger mm.

Och en fråga; jag har hund och gerbiler, funkar det? Jag vet att illrar äter möss, men kan man iallfall ha dem i samma hus? Eller funkar det inte alls?

Disa, Hollywood's gerbiluppfödning

KerstinL
0

Jag har illrar och hamstrar och det fungerar.. vi har illrarna på övervåningen och hamstrarna på undervåningen.. ; )

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

Faxlin
0

Som Kerstin säger, det går bra. Har man bara stort nog så att man kan sära på dem går det bra.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Musiken
0

Pudding och Ross ratta gar bra ihop faktiskt. De nosar pa varandra ibland men i ovrigt sa skiter de i varandra fullstandigt. Har dem dock aldrig fritt springande samtidigt, men eftersom det ar ett studentrum sa star burarna ganska nara varandra och de har fatt halsa. Dock ar det val inget att rekomendera.

burmesee
0

tack för alla svar, någon uppfödare i Sthlm/Uppsala trakten?

Disa, Hollywood's gerbiluppfödning

HannaM
0
Musiken
0

Och ang. skotsel osv sa finns det manga bra tradar i forumet, bara att soka pa t.ex. bittraning, ladtraning osv :)

HannaM
0

Och det finns många som välkomnar nyfikna till sina hem och illrar och svarar på frågor.

Miss-Me
0

Mina illrar är polare mä både kanin, katt och hund, så det funkar nog bra

Miss-Me
0

inte med gerbilerna då jag mena hunden

Faxlin
0

#: Jag bor 8 mil från Uppsala.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars