Dubbelbur!
Idag tog jag tag i saken och fixade ett hål mellan våningarna i min "dubbelbur", det har tidigare i den övre delen bott 2 ödlor, men dessa är nu sålda sen ett tag sen och jag tyckte att det kunde komma till användning för min lilla älskling (ta det inte fel! Jag älskar mina ödlor också, men ansåg att de skulle ha det mycket bättre hos en annan person som jag noga valde ut).
Så nu har han full tillgång till båda burarna 24 timmar om dygnet, hihi :D! Den övre delen är det filtar, godsedjur och hans lilla korg i. Så nu har Cinkajou ett sovloft som matte! :D
Den nedre delen är toa, vatten och mat :), så när jag behöver öppna dörren för att vädra här så behöver jag inte koppla om vattenskålen eller leta efter någon annan som han inte kan välta och så :) (inte för att det är hela världen, men ändå, haha!).
Det är bara en sak som fattas nu! HÄNGMATTA! Det ska komma en hängmatta till övervåningen, jag vet hur mycket Cinkajou älskar att ligga i hängmattor, så jag ska se om jag kan fixa skjuts till bromma zoo imorrn så han kan ha både hängmatta i transportburen och den andra buren :).
Tänkte dela med mig lite av bilder och så, och självklart så går han lös, stänger dock in honom när det blir mycket varmt här inne och jag behöver öppna dörren :). Men han har alltid tillgång till buren och det är ett ställe där han får vara ifred, så säg till om ni tycker att jag kan ändra på något!
Hålet tänkte jag göra lite större, han har inga problem med att ta sig varken upp eller ner, men det känns ändå som att jag vill göra den så att hålet går hela vägen till väggen som trappan :), skulle underlätta för Cinkajou tror jag :)
Han kommer säkert tycka om sin nya lya! 
Sara